חדשות בארץ

ערב יום כיפור תשע"ז: כ-70 מתוך 120 חברי הכנסת מאמינים באלוקים

עיתון הארץ החליט לבדוק: כמה מתוך חברי הכנסת במדינת ישראל מאמינים באלוקים? מיהם חברי הכנסת שהתחמקו? ומיהי הסיעה שבה חבר הכנסת היחיד שמאמין הוא דווקא ערבי?

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ערב יום כיפור, החליטו בעיתון 'הארץ' לערוך סקר מעניין בין 120 חברי הכנסת בממשלת ישראל, אשר השאלה היחידה שהועלתה בו הייתה: "האם את/ה מאמינ/ה באלוקים?"

התשובות שהתקבלו היו מרתקות. בסיכום כללי ניתן לומר כי לפחות 70 מתוך 120 חברי הכנסת בישראל מאמינים בקיומו של כוח עליון המנהיג את העולם. מתוך הח"כים הנותרים היו 39 שהודיעו כי הם מסרבים להשתתף בפרויקט, או שהתחמקו, שניים השיבו תשובות ארוכות ובלתי ממוקדות, ותשעה בלבד הצהירו כי הם אינם מאמינים כלל באלוקים.

במפלגת הליכוד הצהירו 21 מתוך 30 חברי הסיעה על כך שהם מאמינים, תשעה סירבו להשיב, ואף אחד לא השיב בשלילה מוחלטת. מראש הממשלה בנימין נתניהו לא התקבלה תגובה. דוברו הודיע: "ראש הממשלה בפגישות מדיניות בארצות הברית, אין לו זמן לדברים קלילים יותר".

במחנה הציוני היו עשרה ח"כים שהשיבו כי הם מאמינים, שלושה השיבו שהם אינם מאמינים, והיתר התחמקו. ראש הסיעה, יצחק הרצוג, ציין שהוא מאמין.

בסיעת כולנו היו שמונה מתוך עשרה ח"כים שהשיבו בחיוב, ושניים לא השיבו. אולם בישראל ביתנו היו רק שניים מאמינים, אחד מהם דרוזי. ואם הסתקרנתם מה קורה ביש עתיד, מסתבר שאין הפתעות מיוחדות - מתוך 11 ח"כים ענו רק שניים (מאיר כהן ועליזה לביא) שהם מאמינים, אחד השיב שאינו מאמין והיתר התחמקו ולא השיבו. גם יאיר לפיד עצמו נמנע מלהשיב.

דווקא ברשימה המשותפת היו חמישה מתוך 13 ח"כים שהשיבו בחיוב, מתוכם אחמד טיבי. אולם חנין זועבי התחמקה ולא ענתה.

המפלגות בהן לא היו כל הפתעות הן המפלגות החרדיות, ולהבדיל – מרצ האתאיסטית. במרצ השיבו ארבעה מתוך חמישה חברים כי הם אינם מאמינים, והיחיד שענה תשובה שהיה ניתן לשמוע בה אמונה כלשהי הוא ח"כ עיסאווי פריג' הערבי. במפלגות יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי השיבו הרוב המוחלט בכך שהם מאמינים, מלבד איילת שקד שסירבה להשיב, והח"כים החרדיים ישראל אייכלר ויעקב שלא מסרו תשובות.

תשובה מעניינת הייתה לח"כ יואב בן צור מש"ס שהשיב: "ישנו פתגם ידוע: במקום שנגמרת הידיעה, שם מתחילה האמונה", ואילו סגן שר האוצר איציק כהן ציטט בתגובה את י"ג עיקרי האמונה של הרמב"ם.

תגיות:חברי כנסתאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה