פעילות הידברות

הסניגור שלכם ליום הקדוש – מונח בידיכם

בעוד שעות לא רבות השנה הקרובה תחתם למעלה. האם השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, תהיה שמחה יותר, מלאה בשפע, בהצלחה? עד כמה יהיו בה תקופות ורגעים לא פשוטים? נצליח סוף סוף לממש חלומות, להתחזק, ולעשות את מה שאנחנו רוצים באמת? מהי הסגולה המדויקת להרבות זכויות לקראת החתימה? צריך בשביל זה בצל סגול וח"י גרעיני רימונים, או שיש דרך פשוטה בהרבה, כזו שנהגו בה צדיקים בדורות קודמים, וכיום, היא נגישה ועצומה פי כמה?

אא

עוד ימים ספורים הגורל שלנו נחרץ.

לא רק על דברים קטנטנים שלא ממש אכפת לנו מהם. מדובר בחיים שלנו.

יום כיפור יורד על העולם, הנשמה מרגישה כמו שטלית אחת ענקית עוטפת את היקום.

מן שקט רגוע שכזה מתהלך ברחובות. הכבישים מתרוקנים, בני האדם מרגישים משהו אחר בלב. כל יהודי, לא משנה עד כמה הוא קרוב אל הקדוש ברוך הוא, מרגיש עכשיו כמו מלאך. כאילו הוא מחובק עם התורה הקדושה, כל כולו חפץ להיות צדיק.

כולם עומדים בבית הכנסת, שומעים את המנגינה המתפייטת ב'כל נדרי', ומשהו רועד בפנים.

בעוד לא הרבה זמן, זה ייחתם. כל רגע ורגע של השנה הבאה, כל יום, כל צעד. הצלחה או כישלון, ימים שקטים או חסרי מנוחה. הכל, אבל הכל נקבע ביום הקדוש הזה.

גם בשנה שעברה עמדנו כאן, מתחננים, מתפללים לאבא שבשמיים, במילים המיוחדות של המחזור, בפיוטים הנאמרים רק ביום הזה, ובמילים שלנו, בדמעות הכאב שבוקעות מהמקום הכי שמור בלב. "אבא", התחננו, "תעזור כבר. תעשה שתבוא שנה מוצלחת, שלא יהיה לנו בה שום צער, שהכל יתרפא, שהפרנסה תהיה בלי כל כך הרבה קשיים, שמה שטוב רק יישמר וילך ויגדל".

תנסו להריץ בראש תקופות מהשנה החולפת, יום אחר יום. כמה ימים מאושרים היו לנו, איזה תקופות מקסימות. אבל גם כמה רגעי החמצה, כמה עגמת נפש, דברים שהשתבשו, חלומות שלא התגשמו, במקרה הטוב, או התנפצו במקרה הפחות טוב.  

את זה אנחנו מנסים לסדר. עכשיו זו כמעט ההזדמנות האחרונה לנצל את התקופה המופלא שהקדוש ברוך הוא פותח את שעריו.

עם תקיעת השופר של נעילה, דלתות שערי השמיים שהיו פתוחות לרווחה, נטרקות באחת, ואנחנו מאחוריהם, תוהים אם הצלחנו. אם הבקשות שלנו הגיעו מעלה, אם הן תתגשמנה.

כמה תקוות אנו תולים ביום הזה, כמה רצונות, כמה קבלות קיבלנו על עצמינו.

לא כל יום אנחנו מסוגלים לפתוח את הכל, לעמוד בבית הכנסת מול מחזור התפילה ולמנות את העבירות שלנו, להכות על חטא, להתוודות ולומר: אשמנו! לדפוק בכנות "על חטא שחטאנו לפניך". ביושר, באמת. בלי משחקים.

לבקש בקשה כל כך טהורה: על כולם, אבינו מלכינו, סלח לנו, מחל לנו, כפר לנו.

בסוף בסוף, אנחנו מקווים לשמוע את הקול שאומר לנו "ס ל ח ת י !".

כי כולנו, בתוכנו, עם רצון טהור ואמיתי לעשות את מה שכתב בורא העולם בתורה, ללכת בדרכיו, לא להתפתות לכל מה שמציע העולם הזה על מנת להכשיל אותנו בדרך.

אנחנו מקבלים על עצמינו דברים טובים, כדי להוכיח שאנחנו באמת רוצים, שישמעו את התחינות שלנו וינסו להעניק לנו עוד רגעים יפים, שהפעם, נצל אותם רק לדברים טובים כמו שהנפש שלנו כמהה להם.

יום כיפור, זהו רגע המבחן, האם יתנו לנו צ'אנס נוסף?

נצליח בשנה הבאה עלינו לטובה עוד יותר?

נוכל לפתוח דף חדש, חלק נקי?

 

יותר ממלאך?!

בדורות הקודמים, היהודים הצדיקים, היו רועדים בכל תקופת הימים הנוראים, ממש מלאי חרדה מה ייגזר עליהם. הם עשו הכל כדי "לצאת זכאים" בדין, כדי שמה שייכתב וייחתם עליהם יהיו הדברים הכי טובים שאפשר.

דווקא הם, שהיו צדיקים מכולם, ולכאורה היו אמורים להיות רגועים, הם אלו שהיו בלחץ. זאת, בגלל שככל שהם היו קרובים יותר לבורא העולם, כך יותר כאבו להם הנפילות, וכך הם הבינו יותר עד כמה באמת חמור ומסוכן הרגע הזה שבו חותמים את גזר הדין של השנה החדשה.

לעתים זו לא הכרעה אם תקבל העלאה במשכורת בעבודה, אלא.... אם תחייה בכלל (בעזרת השם, לאורך ימים מתוך עושר ואושר, אמן).

היה להם טיפ כזה בשביל להרוויח חתימה טובה יותר, שיחתום אותם אבינו שבשמיים לחיים, ולחיים טובים.

מה הם היו עושים?

וודאי אתם מנחשים כל מיני סגולות, בסגנון של לקיחת בצל סגול שנאכל בשבת שובה, שיש לקשור אותו בתוך שקית שעשויה מסכך של סוכה מהודרת, שתהיה תלויה מעל ח"י גרעיני רימון שנותרו מראש השנה שחל בראש חודש...

אז הכי רחוק מזה. הכי נקי בעולם שיש. משהו כל כך הגיוני ומתבקש.

העצה שלהם להינצל מכל גזירה רעה הייתה מאוד פשוטה - הם הקיפו את עצמם ביהודים אחרים שהם סייעו להם. ניסו לתמוך במי שאפשר, לומר מילה טובה לאחר, לתת צדקה, ללמוד עם יהודים אחרים תורה. כך, שכשהם יגיעו לרגע ההכרעה בדין, יהיו כל כך הרבה אנשים תלויים בהם, שבזה אחר זה יורידו מהם גזירות רעות. כי איך אפשר להרוס או לקחת להם דבר מה בחיים, אם בעקבות זה לא יוכלו אחר כך לתרום ולעזור לאחרים? מה אותם אנשים נתמכים אשמים בכך שמגיע למסייעים שלהם איזה רגע מאכזב משמים?!

כך הם הלכו צעד-צעד, יום-יום, שבוע-שבוע. אספו וקיבצו אחד לאחד, כל השנה כולה, ובפרט בימי עשרת ימי תשובה, עד ליום כיפור ממש – עוד צדקות, עוד חסדים, עוד עזרה לזולת, עוד קצת הפצת יהדות, והרבה הרבה זיכוי הרבים.

בספר 'חובת הלבבות' הקדום, מגלה המחבר, רבינו בחיי, דבר מרתק ונוקב: אדם המאמין, גם אם יגיע לדרגות הגבוהות ביותר, אילו יגיעו מעשיו להיות כמו נביא, כמו מלאך אלוקים ממש, שממצה את כל השתדלותו לקיום התורה, אינו כזכויות של מי שבזכותו יהודים אחרים מתקרבים אל התורה והמצוות. זאת מפני ש"זכויותיו נכפלות בעבור זכיותיהם בכל הימים ובכל הזמנים…".

מדהים!

על מנת לחדד זאת מוסיף בעל חובת הלבבות וכותב עוד: "כן אחי, מי שאין מתקן אלא נפשו בלבד, תהיה זכותו מעטה", אבל מי שאחראי גם על התקרבותם של אחרים "תוכפל זכותו כפי זכויות כל מי שתיקן לאלוקים".

סגולת זיכוי הרבים הזו היא "שדרוג" ענק של העצה הזו שבה נהגו הצדיקים לקראת יום כיפור, כי אתה לא מוסיף רק יהודי אחד שעשית עמו מעשה חיובי, לאוסף המיוחד הזה – אלא בבת אחת, תוך רגע, הוספת המון המון יהודים. תחשבו על מישהו שסייע קצת, תרומה פשוטה להחזקת תורה והפך לשותף בשיעור תורה אחד שהיו בו – נניח - מאה משתתפים. אתם מבינים מה הוא עשה לעצמו?

יש כרגע מאה אנשים שהוא הוסיף לרשימה שלו ככאלה שהוא זיכה אותם.

 

הכל בגללכם

עכשיו, תכפילו באלפים ורבבות את שיעור התורה הזה.

תחשבו שבן אדם מגיע עם אוסף - לא של מאה, אלא של מאות אלפי יהודים ששמעו שיעורי תורה – בגללו.

הוא מניח על המשקל גם מיליונים נוספים של נשמות יקרות שקראו, למדו, התחזקו - בגללו.

עוד הרבה ילדים רעבים שמישהו הביא להם אוכל, דאג להם לביגוד – בגללו.

חיילים יקרים שמוסרים את נפשם והגיעו אליהם שליחים טובים לעודד אותם – בגללו.

יהודיות שמצאו את עצמן בכפרים, מתחננות בבכי שיצילו את חייהם ויש מי שמציל אותן – בגללו.

בחורים ובחורות שכמעט התבוללו, הלכו להקים בית גויי לדיראון עולם, והחליטו שלא – בגללו.

עשרות רבנים שנסעו ברחבי הארץ, טסו בעולם להפיץ תורה ולזכות רבים – בגללו.

אלפי בתים שהחלו להקפיד על טהרה – בגללו.

שנה שלימה של פעילות שלא עוצרת לרגע להפצת יהדות, תורה וגמילות חסדים, עזרה לזולת, קירוב לבבות, כל זה - בגללו.

אז הוא מגיע, מניח את זה, ואומר לריבונו של עולם: תראה, אבא שבשמיים, את כל האוסף הזה הבאתי בשבילך. הכל עשיתי לכבודך. וכשם שעשיתי את זה, תזכה אותי גם להצליח ללמוד את התורה ולשמור אותה. תן לי חיים מאושרים וטובים, תמחל לי על הנפילות ותרחם. תן שנה טובה ומתוקה.

אתם מבינים איזו עוצמה יש לסגולה הזו?

חוץ מהזכויות שלא ניתן לשער את גודלן, ההכרעה היא לא רק עליו, אלא על כל אותם מאות אלפים או מיליונים ש"תלויים בו", שצריכים אותו הלאה.

כעת, אם תהיה לו שנה טובה, זה קריטי בהרבה, כי צריכים להתחשב בכל אותם מיליוני יהודים שתלויים בו, שלא לדבר על כך שהביא "קבלות" מעולות על מה שהוא עשה.

אז איפה ניתן, רגע לפני יום החתימה, לאסוף בשנייה אחת כל כך הרבה?

הביטו בדור המשוכלל שלנו, כיצד ניתן לזכות לסגולה זו תוך רגע, בעוצמה בלתי נתפסת – ארגון 'הידברות', זיכוי הרבים הגדול בעולם.

בזה שאתם שותפים לכל דבר במעצמה הרוחנית הזו, אתם מכניסים לסל שלכם את כל שיעורי התורה המועברים בערוץ, את כל דברי התורה שנקראים באתר, את כל הכינוסים, את כל היהודים והיהודיות שהתחזקו, את כל המשפחות הנצרכות שקיבלו סיוע לאורך כל השנה ובפרט בחגים.

המספרים של הזכויות ושל האנשים התלויים בכם הולכים וגדלים.

כמה שזה פשוט, כך זה גאוני לגמרי!

הרי מה שנדרש מאיתנו כדי להיות שותפים, הוא כל כך קל, ומה שאנו מרוויחים הוא אינסוף זכויות. לא לחינם כתוב בזוהר הקדוש, שאם אנשים היו יודעים את מעלת זיכוי הרבים בדברים של חיזוק והתקרבות לתורה ולבורא, הם "היו רודפים אחרי יהודים על מנת לזכות אותם, כרודפים אחר החיים".

אנו מודים לכם, שותפים יקרים, שלא החמצתם את הסגולה והעצה לזכות בדין, לקבל חתימה טובה ומתוקה לשנה מוצלחת ומאושרת יותר. כשהדמעות יציפו עיניכם בתפילת הנעילה, כשהלב יזעק: "ק-ל נורא עלילה, המצא לנו מחילה בשעת הנעילה", תדעו, שהפעם, השנה – אתם לא באים לבד. 

 

24 שעות לפני יום כיפור – מקבלים במתנה ספר תורה מהודר!

אחר צאת צום יום כיפור, כל יהודי שם את עיניו לחג הסוכות הקרב, לשמחה העצומה שמגיעה לשיאה בהקפות של 'שמחת תורה'.

אין מי שלא שמח ומתרגש עם התורה הקדושה, מגיע לבית הכנסת, לרקוד, להיות חלק. לחבוק בחיקו ספר תורה, לנשק אותו בחום.

סיימנו את התורה, וכעת מתחילים מחדש.

המצווה האחרונה בתורה שאנו מסיימים לקרוא בימים אלו, היא מצוות כתיבת ספר תורה. "מצוות עשה על כל איש ואיש מישראל לכתוב ספר תורה לעצמו שנאמר: 'עתה כתבו לכם את השירה".

השנה, בשמחת תורה, יכול להיות שכבר יהיה לכם ספר תורה מהודר ומפואר – משלכם!

בימים הקדושים הללו, 'הידברות' מניחה הזדמנות מיוחדת ונדירה, שבה, אחד מכל אלו שבחרו להיות שותפים לזיכוי הרבים הגדול בעולם, יוכל לזכות בספר תורה, שייכתב על ידי סופר ירא שמיים. סוג הספר המהודר יבחר על ידי הזוכה. ספר התורה יוכל להיות אצלו בארון קודש מכובד, או שהוא יקדיש אותו להצלחתו, לרפואת, או לעילוי נשמת אחד מיקיריו – לאיזה בית כנסת או מקום תורה שיחפוץ.

אפילו את הכנסת ספר התורה, שיתקיים בתהלוכה מרשימה כראוי לכבודה של תורה - יפיק עבורו ארגון 'הידברות'.

אז אם תמיד חלמתם לעשות הכנסת ספר תורה, להקדיש את הספר הנצחי להצלחת משפחתכם או לזכר יקיריכם, להחזיק ספר תורה אחד, שהוא אף ורק שלכם – חייגו ל'הידברות', קחו חלק, היו שותפים בהפצת התורה הקדושה, בהכנסתה לבתי ישראל בעולם כולו – וכנסו להגרלה שתוכרע ממש בימים אלו – האם בשנה החדשה יהיה לכם ספר תורה משלכם?

ההגרלה תתקיים מחר, ביום שני, ח' בתשרי, במשדר חי מיוחד ב'ערוץ הידברות' החל משעה 21.00.

תגיות:יום הכיפוריםהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה