לאישה

אתי אנקרי במופע סליחות לנשים בלבד: "זו הגשמת חלום ישן"

"זה משהו מיוחד שעוד לא היה לי בקריירה", אומרת הזמרת האהובה. "תמיד חשבנו שמוסיקאים זה נגנים גברים, וכשעברנו להופעות נשים - לא האמנו שנוכל להגיע לאותה רמה של הנגנים. והנה, יש הרכב נשים מאוחד ומלוטש, שמביא איכות אחרת, מעודנת ונינוחה"

אתי אנקרי (צילום: דין אהרוני)אתי אנקרי (צילום: דין אהרוני)
אא

גם כאמנית שמצטיירת כמי שרוב השנים שומרת בקנאות על פרטיותה ועל חייה האישיים, העובדה שאתי אנקרי עברה ועוברת שינוי פנימי מהותי, בדמות התקרבות ליהדות, היא כבר מזמן לא סוד ששמור למקורבים לה בלבד. גם האלמנטים החיצוניים שמתלווים לכך, כמעידים על השינוי הזה, מסגירים זאת, כמו כיסוי הראש שהיא עוטה בשנים האחרונות, והעיסוק הגדל שלה בתכנים מקודשים יותר, במוזיקה שהיא יוצרת.

השנה היא תקיים לראשונה מופע סליחות ראשון מסוגו לנשים בלבד. עבור אנקרי, מדובר במופע שהוא מעין "הגשמת חלום ישן" לדבריה, עליו היא עמלה לא מעט לאחרונה, ולא לבד. במופע, שצפוי לכלול גם עיבודים מיוחדים לשיריה וגם שירה נשית תוניסאית, תיקח חלק גם מקהלת 'העפרוני', שהינה מקהלה גדולה של כ-20 בנות מוכשרות. "כבר מזמן היתה לי מחשבה לקיים מופע שלם עם מקהלה גדולה של בנות, כי בעיני יש לבנות איכות שירה מדהימה כשהן שרות ביחד, ובמיוחד כשמדובר בשירי קודש", היא מתארת.

בין העיבודים המיוחדים במופע, שאנקרי הכינה במיוחד עבורו, תוכלו לשמוע גרסאות מיוחדת של "יודוך עמים", הפיוט "רחמנא", ואפילו עיבוד מיוחד לאחת הקלאסיקות שלה, "מיכאל".

בנוסף, במהלך המופע יהיו גם כאמור 'טעימות' של שירת נשים תוניסאית, מתוך אלבום שלם עליו היא עמלה בימים אלה, ומוקדש לכך. "שירת המקהלה בעברית משתלבת בתוך שירת נשים בתוניסאית – זה חיבור מקסים שמוכיח שכשמדובר בשירת קודש יהודית", היא מתארת. "הרגש הפנימי הזה מפעם בתוך השירה היהודית התוניסאית, היידישאית, והעברית באותו האופן... פיוט ממקאם תוניסאי מתחבר ל'לך דודי לקראת כלה', ובאותו אופן, וגם 'קול ששון וקול כלה' מתחבר באופן טבעי לשירת נשים תוניסאית לחתונה בכפר".

ואפרופו שירת נשים, לראשונה מאז תחילת הקריירה שלה, תופיע אנקרי עם חמש נגניות על במה אחת, ואפס גברים. "זה משהו מיוחד שעוד לא היה לי בקריירה", היא אומרת. "תמיד חשבנו שמוסיקאים זה נגנים גברים, וכשעברנו להופעות נשים - לא האמנו שנוכל להגיע לאותה רמה של הנגנים. והנה, יש הרכב נשים מאוחד ומלוטש, שכבר מופיע אתנו שנה, ומביא אתו איכות אחרת מעודנת ונינוחה, וגם מאד מוסיקלית".

ואם גם אתן סקרניות להגיע, אז כדאי שתדעו שמדובר בפעם הראשונה שבה אנקרי תופיע במוזיאון תל אביב הסגור והמכובד, בניגוד לעבר, אז הופיעה בעיקר במקומות פתוחים כמו מבצר אמפי שוני. השינוי הזה מבחינתה, מעיד יותר מכל על אנרגיות שונות, חדשות אם תרצו, במופעים שלה, שהפכו להיות ברובם מופעים לנשים בלבד. "אני מקווה שקהל הנשים יאהב את המקום ותהיה אנרגיה נשית מחברת וחזקה. שתהיה שנה טובה לכולנו, בריאות ואהבה יצירה ואחווה".

המופע יתקיים במוזיאון תל אביב, אולם אסיא, ביום ב' 10/10/16 בשעה 21:00. הנחה מיוחדת לגולשות אתר הידברות: כרטיס ב-90 ₪ בלבד, במקום 125 ₪. (לשם כך, כשמתקשרים 9080* יש לומר למוקדנית את קוד המבצע: 'החברות של אתי 3.4').

תגיות:אתי אנקריסליחותנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה