חדשות בארץ

מועמד לשגריר האו"ם שיבח את היטלר, והתנצל בפני ’אלוקים, והקהילה היהודית’

תיאודורו לוקסין, פוליטיקאי המועמד לתפקיד שגריר האו"ם מטעם הפיליפינים, הצליח להוציא משלוותם גולשים יהודים ופרו-ישראלים, לאחר שהתבטא בצורה אנטישמית בטוויטר, ואף שיבח את פעולותיו של היטלר בכתבו: "היטלר עשה גם דברים נכונים". אלא שבעקבות טוקבקים שליליים שקיבל, מיהר לשגר את התנצלותו ל'אלוקים, ולקהילה היהודית'

אא

תיאודורו לוקסין, פוליטיקאי המועמד לתפקיד שגריר האו"ם מטעם הפיליפינים, הצליח להוציא משלוותם גולשים יהודים ופרו-ישראלים, לאחר שהתבטא בצורה אנטישמית בטוויטר, ואף שיבח את פעולותיו של היטלר בכתבו: "היטלר עשה גם דברים נכונים".

כשנשאל על ידי אחת הגולשות האם הוא מגן על היטלר, ענה לה לוקסין כך: "לא, אבל כמה דברים הוא עשה נכון. מדוע הזמנו נאצי לייעץ לנו אחרי המלחמה?".

בתגובה לדבריו אלו, תקפו אותו גולשים אחרים בחומרה, האשימו אותו ואף חזו לו עתיד 'משמים' בתחום. "אתה גורם למדינה הזו להיראות מטורפת", כתב האחד. "חשבתי ששגרירים אמורים להיות מחונכים. אני מניח שהאו"ם דילג על התהליך הזה, כשמינה את טדי לוקסים", כתב האחר. ואל ה'מנגינה' הצטרפו עוד ועוד קולות שאמרו כי הוא הולך להיות 'שגריר מביש של הפיליפינים באו"ם'.

לאחר התגובות המבישות, מיהר לוקסין לפרסם את התנצלותו בפני הקהילות היהודיות בפיליפינים ובעולם, על ההתבטאויות האנטישמיות, ועל השימוש בשואה כביטוי להשקפתו הפוליטית. "אני מתנצל על השפה הבוטה שלי, אבל זה בלתי נמנע בהתחשב באנשים שבהם אני נלחם", צייץ בשנית. אני לא יכול להיות אדם אחר, אלא רק אני. אני מבקש מחילה מאלוקים ומהקהילה היהודית".

תגיות:היטלרפיליפינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה