חדשות יהדות

אביב אלוש: "החיבור שלי עם בורא עולם, הוא מאז שאני זוכר את עצמי"

זה שנים שהוא אינו מופיע בשבת, והרבה פעמים נאלץ להגיד 'לא' לפרויקטים מאוד גדולים, לטובת שמירת שבת. אולם לא הרבה יודעים, שההיכרות של השחקן אביב אלוש עם בורא עולם החלה אי שם בגיל 13, כשאביו פסע באותה הדרך, וחזר בתשובה. "זה היה זעזוע, אז אני מרדתי וברחתי ולא רציתי. הכעיס אותי נורא כל המהלך הזה, על אף שלימים לקחתי הרבה משם, והיום יש לי רק תודה לומר על זה"

אביב אלוש (צילום: יח"צ)אביב אלוש (צילום: יח"צ)
אא

זה שנה ומחצה שהשחקן אביב אלוש מקיים אורח חיים יהודי יחד עם אשתו ושלושת ילדיו, אך למרות העובדה שהם שומרים שבת ומשתדלים לקיים 'קלה כבחמורה', "זה עדיין לא מאה אחוז", לדבריו.

בראיון שנערך עמו השבוע ב'ידיעות אחרונות' התבטא השחקן על התהליך הרוחני ה'מדוד' שלו, ואמר: "אנחנו כל הזמן בטיפוס, כל הזמן בשיפור. אני מעדיף צעד אחר צעד, מאשר קפיצה של 200 מטר ואז ליפול".

כבר שנים שהוא לא מופיע בשבת, ו"הרבה פעמים יצא לי להגיד 'לא' לפרויקטים מאוד גדולים גם בחו"ל, בגלל שבת וחגים. זה ככה גם מבחינת תפילין וכשרות. החיבור שלי עם בורא עולם, הוא מאז שאני זוכר את עצמי".

כבר בגיל 13, כאשר אביו פסע באותה הדרך וחזר בתשובה, התוודע אלוש לאורח החיים הדתי. אלא שאז היה זה מוקדם מדי לדידו, לשנות את חייו מן הקצה אל הקצה. "פתאום בבת אחת אין נסיעות", הוא משחזר. "מבחינתי זה היה גיל מאוחר לשנות את כל אורח החיים של המשפחה, זה היה זעזוע. אז אני מרדתי וברחתי, ולא רציתי. הכעיס אותי נורא כל המהלך הזה, על אף שלימים לקחתי הרבה משם, והיום יש לי רק תודה לומר על זה. הרבה דברים השתחררו ותוקנו".

"התורה זה ספר הדרכה לחיים, איך לחיות בצורה טובה יותר"

חלק מאותו 'שחרור' אירע לפני ארבע שנים, כשחלה אביו בסרטן ואלוש נאלץ להתמודד עם הקושי העצום, שלצד הניסיון הזה. "היום הוא בריא ברוך ה', אבל זו הייתה תקופה לא פשוטה. זה תפס אותי לא מוכן", הוא אומר. "פתאום אתה נחשף לעולם שלא הכרת: שנים הייתי הולך לבתי חולים בחגים, לבקר ולעודד חולים. אבל אתה לא מבין את זה באמת, עד שזה לא פוגש אותך.

"אתה מחזיק לאבא שלך את היד לפני שהוא נכנס להרדמה מלאה ולניתוח של שש-שבע שעות. וזה לא דבר פשוט לראות את אבא שלך כל כך חלש אחרי הטיפולים. אבל מתוך זה צמחנו, ומתוך זה גם אבא שלי, שיהיה בריא, התחזק".

כשנשאל האם לדעתו יש קשר בין ההצלחה שהוא זוכה לה, לקצב ההתחזקות הרוחנית שלו, עונה אלוש: "אני חושב שיש חיבור להכל. להגיד לך שזה מה שהפך את הכל? אני לא חושב. זה מכלול של דברים. היהדות והתורה בכלל, זה ספר הדרכה עם כלים איך לחיות בצורה הרבה יותר טובה ובריאה. הכלים האלה עוזרים לי להישאר שפוי, על הקרקע. זאת העבודה האמיתית".

את אותם 'כלים' חשובים שהוא מקבל מהתורה, מייחס אלוש לדבר הכי יקר בחייו – המשפחה שלו. "המשפחה שלי היא הדבר הכי יקר לי, ולשמור על עצמי מחייב אותי להבדיל בין העיקר לטפל. החיים שלנו כל הזמן שואבים אותנו לשוליים, העולם הזה כל הזמן קורא לנו. הכל נמצא בכף היד, באינסטגרם ובפייסבוק. ככל שיש לך יותר כלים, ככה אתה יכול לחזור יותר מהר לכביש, לנתיב הבטוח. האמונה עוזרת לך לשמור על זה".

תגיות:סיפורים אישייםאביב אלושבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה