חדשות יהדות

מרגש: ספר תורה עתיק יחזור לשימוש שוטף

ספר תורה עתיק, שהועבר מזה 400 שנה בתימן דור אחר דור, עובר בימים אלה תהליך שיקום והוא יחזור לשימוש שוטף

ספר תורה עתיק אחר שהגיע אף הוא מתימן (חיים זך , לע"מ)ספר תורה עתיק אחר שהגיע אף הוא מתימן (חיים זך , לע"מ)
אא

יאיר עוזרי, סופר סת"ם והבעלים של מרכז 'תפארה בעתיקה' ברובע היהודי בירושלים, התרגש לקבל לידיו ספר תורה נדיר, בן מאות שנים.

ספר התורה הועבר בתימן דור אחר דור מזה 400 שנה. הוא כתוב, כמסורת יהדות תימן, על גוויל מעור. בימים אלו נמצא הספר היקר בעיצומו של תהליך שיקום, והוא צפוי לחזור לשימוש שוטף.

בשיחה ל'ישראל היום' הסביר עוזרי כי "הספר הוא בן 400 שנה, וכנהוג על פי מסורת יהדות תימן, הוא נכתב על גוויל מעור". לדבריו, "יש בו הרבה פגמים שנוצרו במשך השנים, כגון אותיות שהתקלפו והתפוררו. הייחוד שלו הוא שאפשר לראות בו צורת אותיות קדומה מאוד, וכך אפשר להעריך את גילו".

לדברי עוזרי, ספר התורה מהווה עדות לקהילה המפוארת של יהדות תימן. "זוהי עדות לקהילה מפוארת, ששימרה את המסורת של הכתיבה המדויקת", אמר וציין כי "ספר התורה עובר תיקון באותיות שנסדקו, ולבסוף שימור עם חומרים מיוחדים, כדי לשמר אותו לדורות הבאים".

יאיר עוזרי ומרכז 'תפארה בעתיקה' עושים מאמץ גדול על מנת לשמר את ספר התורה העתיק. לדבריהם, מדובר במטרה נשגבת. "ספרי התורה חיברו וקישרו את העם היהודי ואת הקהילות ברחבי העולם לאורך כל ההיסטוריה. האותיות העבריות הן היסוד להמשכיותו של העם היהודי".

תגיות:ספר תורהעתיקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה