חדשות בארץ

מנהיגים רבים צפויים להשתתף בהלוויה, שתיערך ביום שישי ב-11:00

משרד החוץ החל להיערך לבואם של מנהיגים רבים מרחבי העולם, ביניהם נשיא ארה"ב אובמה, הזוג קלינטון, מזכ"ל האו"ם ועוד

אא

שמעון פרס ז"ל בבית הלבן:

 
הלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל תיערך ביום שישי בשעה 11:00 בבוקר.

במשרד החוץ החלו נערכים לבואם של מנהיגים רבים מרחבי העולם, הצפויים להשתתף בהלוויה.

עד כה אישרו את בואם נשיא ארה"ב ברק אובמה, סגנו ג'ו ביידן, מזכיר המדינה ג'ון קרי, מזכ"ל האו"ם, קנצלרית גרמניה, נשיאי גרמניה, צרפת, רומניה, מקסיקו וטוגו, ראשי ממשלות בריטניה, אוסטרליה וקנדה, האפיפיור, הנסיך צ'ארלס ומלכת הולנד.

הזוג קלינטון – ביל נשיא ארה"ב לשעבר, שהיה מיודד מאוד עם פרס, ורעייתו הילארי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הודיעו כי יגיעו להלוויה.

חדר המצב של משרד החוץ פועל במתכונת חירום, כדי להתארגן, לארח ולאבטח את המנהיגים. דובר המשרד מסר, "מחדר המצב ננהל את פעילות אנשי משרד החוץ במוקדים שונים וניתן מענה לצרכים משתנים. אנשי המשרד יסייעו בהכנת תכנית ביקור וליווי האורחים".

הבוקר פרסם הנשיא אובמה הודעה רשמית לעיתונאים. "אין הרבה אנשים שאני יכול לחלוק איתם השקפת עולם, אנשים שהם חלק מההיסטוריה ומשנים את המוסר בעולם. שמעון פרס היה איש כזה. הוא פעל למען העם והציבור. מישל ואני כואבים את מותו של אחד האבות המייסדים של מדינת ישראל - ואני מודה על כך שאני יכול להגדיר אותו חבר שלי", כתב הנשיא.

"ביקרתי את פרס לראשונה בירושלים כשהייתי סנאטור", המשיך אובמה. "בכל השיחות בינינו הנחתה את שמעון השאיפה לדאוג לכבוד האדם. הוא ידע לחבר בין אנשים מכל העולם בשביל האידיאלים החשובים של שוויון וצדק".

נשיא ארה"ב הוסיף: "הוא עבד עם כל הנשיאים מאז ימי ג'ון קנדי - ועשה יותר מכל אדם אחר כדי לחזק את הברית בין ישראל וארה"ב אותה הפך בלתי ניתנת לשבירה".

הנשיא סיכם את דבריו: "האור שלך כבה, אבל התקווה שנטעת באנשים תמשיך לבעור לתמיד. הייתי חייל של ישראל ושל העם היהודי - למען הצדק והשלום. על המתנה הזו, שהיית ידיד שלי אני אומר תודה רבה, שמעון".

תגיות:הלוויהמנהיגיםשמעון פרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה