חדשות יהדות

האם לצה"ל אין תקציב למזוזות בבסיסים?

חיילים דתיים חשפו כי יש מזוזות בבסיסי צה"ל שלא הוחלפו מזה עשרות שנים, ויש בסיסים בהם אין כלל מזוזות. בפנייתם למפקדים שמעו על כך שקיים מחסור

 (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90) (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90)
אא

האם ייתכן שיש מחסור תקציבי המונע רכישת מזוזות כשרות לבסיסי צה"ל? על פי טענותיהם של חיילים מסתבר שייתכן שכך הם הדברים.

חיילים שומרי מסורת יצאו לאחרונה בטענה על כך שיש בבסיסים רבים של הצבא מזוזות פסולות, ויש גם בסיסים בהם אין כלל מזוזות על המשקופים. החיילים שהעלו את הנושא ציינו כי יש בחלק מהבסיסים מזוזות בנות 20 או 30 שנה וניתן לשער כמעט בוודאות שמעולם הן לא נבדקו.

אחד החיילים העיד על כך שיש חיילים שישנים בסיוטים, מכיוון שיודעים שאין להם מזוזה תקינה בבסיס. בעקבות כך, הוא ציין כי מפקד הגדוד שלו, החליט לקנות מזוזות מכספו לחיילים, העיקר שיוכלו לישון טוב בלילה.

לוחם המשרת בבסיס בצפון הארץ סיפר לידיעות אחרונות: "עושה רושם כאילו שלצה"ל אין תקציב בשביל לסדר מזוזות תקינות. פניתי למש"ק הדת והוא מיד התחיל לקונן שכבר ארבעה חודשים הם מזמינים מזוזות ולא מקבלים".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "צה"ל פועל כל השנה להחלפת מזוזות אשר מתבלות ונשחקות עם הזמן על מנת לכבד את כלל חייליו. כל בקשה פרטנית להחלפה שתעלה על הפרק נענית בהתאם. לא מוכרת בעיה תקציבית בנושא, ובחודשים הקרובים יסופקו לצה"ל מזוזות חדשות".

תגיות:מזוזותתקציבצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה