חדשות בעולם

קלינטון לנתניהו: "אתנגד להחלטות חד צדדיות במועצת הביטחון"

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם המועמדים לנשיאות ארה"ב הילר קלינטון ודונלד טראמפ, ושמע מהם הצהרות חיוביות בנוגע למדינת ישראל

ביבי נתניהו והילרי קלינטון (צילום ארכיון: פלאש 90)ביבי נתניהו והילרי קלינטון (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

אמש (ראשון), מספר שעות לאחר פגישתו עם דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, נפגש רה"מ בנימין נתניהו עם הילר קלינטון, עם המועמדת הדמוקרטית. הפגישה בין השניים נמשכה כ-50 דקות.

ממטה קלינטון נמסר לאחר המפגש כי השניים שוחחו לעומק על בעיותיה של ישראל. בהודעת המטה הודגשו דבריה של קלינטון במהלך הפגישה: "אנחנו חולקים את אותם אינטרסים וערכים משותפים של דמוקרטיה, שוויון, סובלנות ופלורליזם. אם אבחר לנשיאה, אוסיף לחזק את שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני עם ישראל, כדי להבטיח את יתרונה האיכותי. כמו כן בכוונתי להתנגד לכל יוזמת דה-לגיטימציה לישראל, כגון תנועות החרם וה-BDS".

קלינטון ציינה עוד: "אתנגד לכל יוזמה חיצונית לכפות פתרון, גם דרך מועצת הביטחון. אני מחויבת לפעול לפתרון של שתי מדינות במשא ומתן ישיר, שיבטיח את מעמדה של ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית ובטוחה עם גבולות מוכרים".

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "במהלך הפגישה הציג נתניהו בפני קלינטון את עמדותיה של ישראל בנושאים אזוריים הקשורים לביטחון ישראל וסקר את מאמציה של ישראל להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון".

הפגישה עם קלינטון נערכה מספר שעות לאחר הפגישה עם טראמפ. פגישתם של נתניהו וטראמפ נמשכה כשעתיים, ומדברי מקורביהם של השניים נראה כי הפגישה התנהלה ברוח טובה.

לאחר הפגישה נמסר ממטה טראמפ: "טראמפ ונתניהו שוחחו על הקשר המיוחד בין ארצות הברית וישראל, והקשר הבלתי-ניתן להתרה בין המדינות. כמו כן, הם דנו בסיוע הביטחוני, בענייני ביטחון וביציבות האזורית. טראמפ הכיר בכך שירושלים היא בירתה הנצחית של ישראל, וכי ארצות הברית בממשלתו תכיר בירושלים 'כבירה הבלתי ניתנת לחלוקה'".

מלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר בניו יורק עם מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ. הפגישה נערכה במעונו של מר טראמפ ונמשכה מעל לשעה. בפגישה השתתפו גם שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר וחתנו של טרמפ ג'ארד קושנר.

עוד נמסר בהודעה כי "ראש הממשלה נתניהו הציג בפני מר טראמפ את עמדותיה של ישראל בנושאים אזוריים הקשורים לביטחון ישראל ומאמציה להשיג שלום ויציבות באזורנו. רה"מ נתניהו הודה למר טרמפ על הידידות והתמיכה בישראל".

כעת מתכוננים שני המועמדים לעימות המתוקשר שלהם שיערך בלילה שבין שני לשלישי.

תגיות:ביבי נתניהוהילרי קלינטוןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה