חדשות בארץ

זעם בקרב קצינים: יחויבו להשתתף בטקסים הכוללים שירת נשים

פקודת 'השירות המשותף' של צה"ל יצאה לדרך: קצינים יחויבו להשתתף בפעילויות ובטקסים גם אם מתקיימת בהם הופעה של זמרת וברצונם לא לשמוע שירת נשים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

פקודת השירות המשותף המעודכנת יצאה היום (ראשון) מאגף כוח אדם בצה"ל, כשמטרתה היא להגדיר באופן ברור את התנהלות החיילים הדתיים והחרדיים בנוגע לשירת נשים, וכן לנושאים נוספים.

בין היתר קובעת הפקודה כי חיילים בכל הדרגות יחויבו להשתתף בטקסים רשמיים (יום השואה, יום הזיכרון, עצרת לזכר רבין וכדומה), גם אם מתקיימת בהם שירת נשים. אולם החיילים יוכלו לבקש להשתחרר מפעילויות הווי ונופש יחידתיות אם הן נוגדות את ערכיהם, כאשר ההחלטה הסופית אם לאפשר להם זאת, תהיה נתונה בידי מפקדם. לגבי קצינים, לא הייתה התייחסות חד משמעית, אך ניתן להבין כי הדבר לא יתאפשר להם בכל המקרים, בשל מעמדם.

יצוין כי במשך שנים הנושא לא הוגדר בצורה ברורה, והדבר גרר לא מעט תלונות של חיילים שטענו שפוגעים באורח חייהם כאשר מחייבים אותם להאזין לשירת נשים, אלא שכעת עודכן הדבר באופן רשמי. בנוסח הפקודה נכתב: "חיילים דתיים יוכלו להגיש בקשה למפקדים לא להשתתף בפעילות, תחת הטענה לפגיעה באורח חייהם הדתי, והמפקדים ישקלו זאת, ללא התייחסות ברורה לקצינים".

עוד נושאים שנידונו בפקודת השירות המשותף נוגעים ללבוש החיילים וללינה תחת קורת גג משותפת של חיילים וחיילות בזמנים בהם אין ברירה אחרת.

תגיות:השירות המשותףצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה