סמארטפונים ואינטרנט

הורים, יש לכם אינטרנט לא חסום? כתבה חובה בעבורכם

כל ילד שלישי נפגע מאלימות רשת, כדוגמת ביוש והשפלה. מה עושה הממשלה למען זה, וכיצד נגן על ילדינו מפגיעות אינטרנט?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המשרד לביטחון פנים פרסם לאחרונה נתונים קשים אודות אלימות רשת, מהם נפגעים ילדים ובני נוער.

על פי הנתונים, כ-200 ילדים ובני נוער הגיעו בשנה האחרונה לחדרי המיון לאחר שניסו לפגוע בעצמם בעקבות שיימינג ברשת.

עוד עולה כי כל ילד שלישי נפגע מעבירות כגון ביוש או השפלה באמצעות רשתות חברתיות; 18% מבני הנוער שנפגעו מאלימות ברשת לא דיווחו לאף אחד על הפגיעה; 46% מבין אלה שדיווחו, ציינו כי התופעה חזרה על עצמה אחרי הדיווח.

נתונים קשים נוספים הם: 45% מבני הנוער דיווחו כי השתתפו לפחות בסוג אחד של מעשה אלימות באינטרנט; יותר מ-50% מההורים חוששים שילדיהם ייפגעו מתופעות השיימינג והאלימות ברשת; אלימות ברשת הפכה לעבירה שהציבור הכי מוטרד ממנה בחיי היומיום, ביחד עם בריונות כביש ומטרדי רעש.

לאור נתונים אלה, יוקם "מערך למניעת אלימות ופשיעת רשת", שמטרתו להגן על ילדים ובני נוער במרחב המקוון. את התוכנית יזם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, והיא תאושר על ידי הממשלה ביום שלישי הקרוב.

השר גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)השר גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)

המערך יכלול  131 שוטרים ואזרחים, ויזכה לתקצוב של 50 מיליון שקל בשנה. המערך יכלול יחידת מטה ויחידת משטרה מיוחדת למאבק בפשיעה ברשת נגד קטינים, ויפעיל מוקד חירום שיפעל 24 שעות ביממה.

בלב המערך יעמוד מוקד לאומי, אותו יאיישו שוטרים בעלי הכשרה רלוונטית ומומחים בהגנה על הילד. בנוסף, המערך יפעיל אתר אינטרנט בנושא התנהלות נכונה ומניעת פגיעות ואלימות ברשת.

במשטרה תוקם יחידה ייעודית למאבק בפשיעה נגד קטינים במרחב המקוון, שתפעל לאיתור תופעות כגון פדופיליה, הפצת סרטונים פוגעניים, סחיטה ואיומים ועוד. יחידה זו תהיה בעלת יכולות גבוהות של איכון מכשירי סלולר, והיא תאתר בני נוער שמאיימים להתאבד בגלל שיימינג.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגדיר את המערך כ'כיפת ברזל' דיגיטלית, שתגן על ילדי ישראל במרחב המקוון. "המערך, שהינו מודל חדשני ופורץ דרך, יפעל במטרה להוביל שינוי אסטרטגי במדינת ישראל בתחום, ליצור סביבה בטוחה במרחב המקוון ולחזק את תחושת הביטחון האישי של הציבור", אמר השר.

יצוין, כי חברות סינון תוכן כדוגמת 'רימון', 'אתרוג' ו'נתיב' מגנות במידה רבה על גלישתם של ילדים (ומבוגרים) ברשת. חברות אלו מפעילות יישומים שונים המזהים תכנים בעייתיים, מילים וביטויים חשודים וחוסמות את הגלישה לאתר הבעייתי. 

תגיות:גלעד ארדןאינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה