חדשות בארץ

עושים קניות לשבת? היזהרו מביצים מזויפות

תופעת הביצים המזויפות תופסת תאוצה: אלפי ביצים עם חותמות מזויפות נתפסו בשוק מחנה יהודה ועוד 14 אלף ביצים מזויפות נתפסו בצפון.  אז איך תדעו אם הביצה שלכם מזויפת?

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

עושים קניות לשבת? מגיעים למדף הביצים? כדאי מאוד שתפקחו עין באופן מיוחד ותימנעו מרכישת ביצים מזויפות, אשר חודרות לאחרונה יותר ויותר לשטח ישראל.

רק אתמול (יום חמישי) הודיעה המועצה לענף הלול על כך שהיא הצליחה לתפוס יותר מ-5000 ביצים עם חותמות מזויפות בשוק מחנה יהודה. המועצה דיווחה כי על הביצים הופיעה החותמת המזויפת "ביצי אביב" והן נמצאו על דוכנים בשוק.

במועצה הדגישו: "ביצים אלה אינן מפוקחות והוברחו ככל הנראה משטחי הרשות הפלסטינית. מדובר בביצים האסורות להכנסה לשטחי מדינת ישראל ללא פיקוח וטרינרי ומהוות סכנה ממשית לבריאות הציבור".

 

תופעה מסוכנת

המקרה בשוק מחנה יהודה אינו המקרה היחיד שארע לאחרונה בו נתפסו ביצים מזויפות בשטח ישראל. רק בתחילת השבוע דיווחה המועצה לענף הלול, על כך שבפעילות משותפת עם משטרת שפרעם, היא תפסה כ-14 אלף ביצים מוברחות במחסן בית בטמרה. זו הפעם השנייה בה נמצאו באותו בית ביצים מזויפות, שכן רק בחודש יוני האחרון נתפסו בו יותר מ-38 אלף ביצים מוברחות.

אין ספק כי מדובר בלא פחות מאשר תופעה. על פי נתוני משרד החקלאות, במשך השנה האחרונה נתפסו קרוב ל-700 אלף ביצים, וההערכה היא שבשוק מסתובבות עוד הרבה מאוד ביצים נוספות. הביצים הללו מגיעות ברוב המוחלט של המקרים מן הרשות הפלסטינית, אך במשרד החקלאות מדגישים כי מעבר לעבירה הפלילית, יש בכך גם סכנת חיים, שכן האוכלוסייה נחשפת לחיידק הסלמונלה המסוכן, אשר אנשים מתים ממנו.

על מנת שתצליחו להיזהר מביצים מזויפות, הנה לכם עצות מומלצות:

  1. יש לקנות אך ורק ביצים המצויות בחנויות בהן הטמפרטורה לא עולה על 20 מעלות. הדבר חשוב במיוחד בימי הקיץ החמים.
  2. אסור בתכלית האיסור לקנות ביצה חלקה שאין עליה חותם, כי זה בניגוד גמור לחוק, ואף מעיד על כך שהביצה מגיעה ממקור לא ידוע.
  3. יש לוודא שמופיע על הביצים שבתבנית תאריך תפוגה ושהוא תקף.
  4. מכיוון שכיום יש לזייפנים מערכות מתוחכמות להטבעת חותמות, יש לבדוק שהחותמת המופיעה על כל הביצים שבתבנית נמצאת בגובה זהה. אם רואים שכל חותמת בגובה אחר, זה צריך לעורר חשד.
  5. שימו לב – החותמת שעל הביצה צריכה להיות ברורה ולא מרוחה.
  6. על כל חשד יש לפנות למוקד של משרד החקלאות ולהתריע.
תגיות:ביציםזיוףסלמונלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה