חדשות בארץ

נתניהו בעצרת האו"ם: "על דבר אחד לעולם לא אנהל משא ומתן, על זכותנו למדינה יהודית"

נתניהו נשא הערב נאום לפני האו"ם, בו הוא הביע ביקורת על היחס של האו"ם לישראל, אך פרגן לארה"ב ואילו את אבו מאזן הוא הזמין: "בוא לכנסת"

נתניהו בנאום הערב (צילום: פלאש 90)נתניהו בנאום הערב (צילום: פלאש 90)
אא

בעצרת הכללית של האו"ם שהתקיימה הערב (חמישי), נשא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נאום ממושך. בדבריו הוא עסק בתחילה בהבעת ביקורת על האו"ם בשל העיסוק הבלתי נלאה שלו עם מדינת ישראל, ובמקביל ציין עד כמה השתפר מעמדה של ישראל בין מדינות העולם.

את נאומו פתח נתניהו: "מה שאני עומד לומר עומד להדהים אתכם – לישראל יש עתיד ורוד באו"ם. אני יודע שלשמוע את זה ממני זה מפתיע, משום ששנה אחרי שנה עמדתי בדוכן הזה ותקפתי את האו"ם על ההטיה שלו נגד ישראל. אך בימים אלו נראה שינוי: יותר ויותר מדינות באסיה ובאמריקה רואות בישראל פרטנר חזק בקרב מול הטרור. כיום לישראל יש יחסים דיפלומטיים עם יותר מ-160 מדינות, והקשרים האלה הופכים לנרחבים יותר ולעמוקים יותר. ממשלות משנות את יחסן לישראל כי הן יודעות שישראל יכולה לעזור להן להגיע לעמים שלהן, להאכיל אותם ולשפר את חייהם".

נתניהו גם הדגיש: "יש לי מסר אחד – הניחו את הנשק. המלחמה נגד ישראל באו"ם נגמרה. לא נקבל שום ניסיון של האו"ם להכתיב לנו. הדרך לשלום עוברת דרך ירושלים ורמאללה ולא דרך ניו יורק".

לצד הביקורת על האו"ם, עבר נתניהו לפרגן על קשריו עם ארה"ב. "היחסים הדיפלומטיים שלנו עוברים מהפכה", הוא ציין, "במהפכה הזו אנחנו לא שוכחים שהקשר העמוק ביותר שלנו הוא עם ארה"ב, המדינה הנדיבה והחזקה ביותר עלי אדמות".

בהמשך תקף נתניהו את אבו מאזן שעלה על הדוכן שעה לפניו. הוא הבהיר לנוכחים: "הפלסטינים מסרבים להכיר בזכויות שלנו. הסכסוך הוא לא על התנחלויות והוא מעולם לא היה. הסכסוך הזה התנהל עשרות שנים לפני שקמה אפילו התנחלות אחת. גם אז הם תקפו שוב ושוב. גם כשפינינו את כל ההתנחלויות מעזה לא קיבלנו שלום, אלא אלפי טילים שנורו עלינו".

הוא גם ציין: "אבו מאזן דיבר כאן לפני שעה. לא היה עדיף שבמקום שנדבר אחד אחרי השני, נדבר אחד עם השני?" נתניהו גם ניצל את ההזדמנות כדי להזמין את אבו מאזן לדבר בכנסת, וציין כי הוא עצמו ישמח לבוא לדבר ברמאללה.

לסיום פנה נתניהו ליושבים לפניו: "גבירותיי ורבותיי, ישראל מוכנה ואני מוכן לנהל משא ומתן בכל נושא, אבל על דבר אחד לעולם לא אנהל משא ומתן, על זכותנו למדינה יהודית אחת ויחידה".

תגיות:או"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה