חדשות בעולם

הזוי: גנבים עזרו בלי כוונה לפענח את גל הפיגועים בארה"ב

במקרה אחד הגנבים אף ניטרלו את הפצצה מבלי משים, בעוד במקרה אחר עשו הגנבים משהו מאד לא אופייני: הזעיקו את המשטרה

אא

בשתי תקריות נפרדות בארה"ב, גנבים שחטפו תיקים מהרחוב ומתחנת רכבת עזרו למשטרה, בלי כוונה, להשתלט על אירועי הטרור של סוף השבוע האחרון, במסגרתם הוטמנו פצצות פרימיטיביות בניו יורק ובניו ג'רזי ופצעו עשרות אנשים.

ביום שבו אחמד חאן רחמאני – המחבל שנתפס אתמול – שתל שתי פצצות באיזור צ'לסי בניו יורק, שני גנבים סייעו בלי כוונה לנטרל את אחת הפצצות. הם הבחינו במזוודה, נטלו אותה ופתחו אותה. כשהבחינו בפצצה – שנראתה כמו סיר לחץ לכל דבר – הם הוציאו אותה והשליכו אותה אל תוך פח אשפה סמוך. אז הם נמלטו מהאזור, נוטלים עימם את המזוודה נטולת הפצצה. בכך, אומרים החוקרים, הם נטרלו את הפצצה מבלי משים. העובדה שהפצצה נותרה שלמה אפשרה לחוקרים לבדוק את מכשיר הטלפון שהיה מחובר אליה ולגלות שהוא קשור למשפחת רחמאני. בהמשך המשטרה הצליחה לזהות תמונות של החשוד ומשפחתו במדיה החברתית, ולהתאים פרצוף אחד למה שהופיע בווידיאו האבטחה במנהטן.

על אף ששני הגנבים לא חשודים במעורבות בפעולת הטרור, המשטרה מחפשת אחריהם. "היינו רוצים לדעת מי לכל הרוחות מוצא תיק שבתוכו סיר לחץ עם טלפון ולוקח רק את התיק", אומרים במשטרה.

במקרה השני, גנבים סייעו למשטרה באופן ישיר יותר. הם הבחינו בתרמיל המונח בתחנת הרכבת אליזבת' בניו ג'רזי, נטלו אותו ונמלטו מהמקום. כשפתחו את התיק, עם זאת, הם הבחינו בחומרי נפץ שהבהילו אותם. הם השליכו את התיק באמצע הרחוב והזעיקו את המשטרה. גם התיק הזה, אומרים החוקרים, הונח בתחנה על ידי רחמאני.

תגיות:גנביםשוטרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה