חדשות בעולם

ארצות הברית: נלכד חשוד בגל הפיצוצים שהתרחשו בימים האחרונים

בתום מצוד בן יומיים, ולאחר קרב יריות קצר, נלכד צעיר החשוד כי הוא העומד מאחורי גל הפיצוצים שהתרחשו בניו יורק וניו ג'רזי

צילום: מתוך מצלמות האבטחהצילום: מתוך מצלמות האבטחה
אא

בתום מצוד בן יומיים, ולאחר קרב יריות קצר, נלכד צעיר החשוד כי הוא העומד מאחורי גל הפיצוצים שהתרחשו בימים האחרונים ברחבי ניו יורק וניו ג'רזי.

החשוד, אחמד חאן רחמני, בן 28 ממוצא אפגני, נפצע באורח קל במהלך ההשתלטות. בנוסף, שוטר אחד נפצע קל באירוע. בזירה נמצאה חבילה חשודה שטופלה ע"י חבלני משטרה בסיוע כלבים.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, סוכני הבולשת הפדרלית פעלו ללא לאות בימים האחרונים על מנת ללכוד את המפגעים, כאשר נקודת המוצא היתה, כי חוליית טרור איסלאמית שהוקמה בארה"ב, היא העומדת מאחורי מטעני החבלה שהתפוצצו במספר זירות שונות.

במקביל, התפרסמה בכלי התקשורת תמונתו של חשוד עיקרי, שזוהה במצלמות האבטחה באחת הזירות כמי שמסליק את המטען באחד מפחי האשפה באזור, זמן קצר לפני שהתפוצץ.

על פי הדיווח ב-CNN, החשד העיקרי מתנקז בכמה אחים שמנהלים מסעדה יחד אביהם בסמוך למקום בו נתפס החשוד העיקרי. עם זאת, ה-FBI טרם אישר את המידע כי רחאמני הוא זה שאכן נתפס.

זמן קצר לאחר הדיווח על תפיסתו של החשוד, קרא הנשיא אובאמה לכלי התקשורת לנהוג באחריות ולא להעביר דיווחים שאינם מבוססים. "העיניים שלנו לניו יורק וניו גרזי, ולא ברור אם יש קשר בין האירועים", אמר אובמה. "אנחנו מודים לאלוקים שלא היו הרוגים באירועים. החקירה נמשכת. אני מבקש מהתקשורת לא להעביר מידע לא נכון".

גם שני המועמדים לנשיאות, דונלד טראמפ והילארי קלינטון, התייחסו לאירוע. "אנחנו חלשים. בהנהגתם של אובמה וקלינטון ארה"ב הרגישה יותר התקפות עליה בביתה, מאשר רשמה נצחונות חוץ. צריך לשנו את המצב הזה", אמר טראמפ.

הילארי קלינטון הצהירה כי "מדובר באיום אמיתי, אך לא נירתע ממנו. נגן על המדינה שלנו ונביס את הטרור".

תגיות:טרורארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה