חדשות בארץ

האלוף במיל’ דני ביטון: "בטלו את המשפט. אלאור פעל מעל למצופה ממנו"

הבוקר (ב') מתחדשות העדויות במשפטו של סמל אלאור אזריה, אליהן יתווספו קולותיהם של אלוף במיל' וסגן הרמטכ"ל לשעבר עוזי דיין, וכן אלוף במיל' וראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה לשעבר דני ביטון, שקובע כי הירי היה מוצדק, וכי יש לבטל את משפטו של אזריה

אא

אלוף במיל' דני ביטון, הנמנה עם קו ההגנה במשפטו של אלאור אזריה ואף העיד לטובתו, טען בעדותו כי זירת הפיגוע נוהלה ברשלנות, וכי אזריה פעל מעל למצופה ממנו. הבוקר (ב') הוא ימשיך בעדותו זו על דוכן העדים, עת התחדשות המשפט.

בעדותו המלאה, פירט האלוף במיל' ביטון שורת נקודות חשובות שעל פיהן צריך לדעתו, לבטל את המשפט. הוא הוסיף ואמר שלאחר צפייה בסרטונים מהזירה ולאחר שהצליב אותם עם מידע מודיעיני שקיבל - לא היה כל סיפק בידיו שאלאור נהג בצורה ראויה, ומעל למצופה. "איכות המידע תלויה במספר גורמים: מקור הידיעה, מהימנות הידיעה, מאפיין הפיגוע, וכנגד מי, מתי והיכן בוצע הפיגוע. מדובר בתקופה שבה פיגועי הדקירה היו מאוד פופולריים. העובדה שהרבה מפגעים ותשתיות של מטעני חבלה יצאו מהעיר חברון, גרמה לכך שהייתה סבירות יותר גבוהה שמדובר אכן בפיגוע משולב", אמר ביטון.

בעקבות התרשמותו מעדויותיהם של המח"ט, המג"ד והמ"פ – קובע האלוף ביטון כי "אי אפשר להתעלם מזה שהייתה התרעה לפיגוע איכות של ירי, דקירה או מטעני נפץ". בדבריו אלו התייחס ביטון לפיגוע של חוליית חמאס, שאירע חודשים קודם לאירוע של אלאור, ואמר: "גם ההתרעה שהייתה, של אותה חוליית חמאס, לא הייתה רק של סכינאות אלא גם של ירי. של חדירה. של דקירה. של דריסה, ושל מטענים".

גם על ניהול הזירה מותח האלוף ביטון ביקורת, ואומר כי "העובדה שגגות הזירה לא נשלטו על ידי הצבא, הינה הפרה של הנהלים, ומהווה ניהול שגוי ומסוכן של הזירה. העובדה שחלק מהחיילים בחרו להזיז את המחבל או לגשת אליו בלי זיכוי, מהווה סיכון חיי אדם והפרה של הנהלים לנטרול מחבל. ראיתי את הסרטונים, קראתי את חומר החקירה וקראתי את עדויות המפקדים והחייל, ודעתי שמדובר בירי אשר מוצדק מאין כמוהו. קיים כשל לוגי ופיקודי של כלל המפקדים", אומר ביטון.

תגיות:משפטפיגועאלאור אזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה