חדשות בארץ

נלחם על חייו: הנשיא לשעבר שמעון פרס לקה באירוע מוחי

הנשיא התשיעי של מדינת ישראל עבר אירוע מוחי ופונה לשיבא תל השומר. מצבו קשה, והוא מורדם ומונשם

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס בן ה-93, לקה באירוע מוחי ופונה הערב (שלישי) לבית החולים שיבא תל השומר. בבית החולים הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ ואובחן כי הוא סובל מדימום מוחי ומאוטם בלב, כאשר מצבו מוגדר קשה. 

רק בשבוע שעבר עדכנה לשכתו של שמעון פרס על כך שבגופו של פרס הושתל קוצב לב, וזאת בהתאם להמלצות הרופאים להתקין לנשיא לשעבר קוצב לב, כדי למנוע אירועים של הפרעה בקצב הלב, ובכך לתרום להמשך בריאותו ולתפקודו המלא. עם זאת, יצוין כי מאז שהושתל הקוצב, מצבו של פרס היה תקין, והיום (שלישי) בשעות הבוקר עוד צילם הנשיא לשעבר סרטון במרכז פרס לשלום וחש בטוב בזמן הצילומים.

לפני כתשעה חודשים לקה פרס בהתקף לב, בעקבות זאת הוא עבר צנתור ואושפז בבית החולים. שבועיים לאחר מכן הוא אושפז בשנית, ומאז, במשך מספר חודשים, לא היו אירועים חריגים בבריאותו הידועים לציבור. בסוף החודש שעבר סבל פרס מכאבים בחזה, ובדיקות שבוצעו בביתו העלו כי הוא סובל מפרפור בפרוזדורי הלב. עם זאת, הוחלט כי מכיוון שהלב שב לקצב סדיר, אין לפנותו לבית החולים.

בשבוע שעבר, כאמור, הוא עבר השתלת קוצב לב, והיום לקה באירוע מוחי ופונה במצב קשה לבית החולים שיבא.

 

אריכות ימים בזכות הצדיק

מרגע שבו פורסם על כך ששמעון פרס במצב קשה, רבים מהעם התגייסו בתפילה למענו, זאת מאחר שרבים רואים בו פוליטיקאי מוערך במיוחד ואיש אשר מסמל את העבר ההיסטורי הערכי של העם.

שמעון פרס נולד בשנת 1923 בעיירה וישנבה שבפולין. הוא גדל כילד בצלו של סביו מצד אמו – ר' צבי הירש מלצר, בוגר ישיבת וולוז'ין, ובהיותו בן ארבע הוא נסע לראדין וזכה לברכת אריכות ימים מהחפץ חיים. ברכה שכפי הנראה, זיכתה אותו עד עתה באריכות ובאיכות ימים ושנים.

בשנת 1934 הוא עלה לארץ ישראל, ובשנת 1959 נבחר לראשונה לכנסת הרביעית מטעם מפלגת מפא"י. מאז הוא שירת כחבר כנסת, כשר במשרדים שונים וגם כראש ממשלה, במשך כמעט 48 שנים ברציפות – יותר מכל חבר כנסת אחר. הוא גם כיהן כיו"ר מפלגת העבודה לזמן הממושך ביותר, במשך 15 שנים, ופעמיים כיהן בתפקיד ראש הממשלה.

בשנת 2007 נבחר שמעון פרס לנשיא מדינת ישראל, כאשר הוביל ביתרון ניכר על פני יריביו. הוא גם נחשב לאדם היחיד במדינת ישראל שכיהן גם כראש הממשלה וגם כנשיא המדינה. לאחר שסיים את כהונתו כנשיא, עבר פרס לעמוד בראש 'מרכז פרס לשלום'.

 

העם מתאחד בתפילות

בעקבות מצבו הקשה של שמעון פרס קראו הערב הרבנים הראשיים להתפלל לרפואתו. הגאון רבי דוד לאו ציין: "למר פרס יש זכויות רבות בפעילותו רבת השנים למען עם ישראל ובחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל מאז היווסדה וראוי שכולם יצטרפו בעת הזאת בתפילה להחלמתו".

גם הגאון רבי יצחק יוסף, ביקש שהציבור יתפלל לרפואת פרס. הוא גם הזכיר את הידידות המיוחדת שהייתה לו עם אביו - הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל. "לזכותו של פרס עומדת הצלת עולם התורה", ציין הרב יוסף, "הוא ייסד את הפטור לבני ישיבות והייתה לו הערכה רבה לתורת ישראל. מרן האבא זצ"ל (הרב עובדיה) הוקיר לו טובה על כך עד סוף ימיו".

העתירו בתפילה לרפואתו של שמעון פרס בן שרה:

כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב: ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ: ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה: ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא: ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ: ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ: ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר: ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד: י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:

 

קב

א תְּפִלָּה לְעָנִי כִי יַעֲטֹף וְלִפְנֵי יְהוָה יִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ: ב יְהוָה שִׁמְעָה תְפִלָּתִי וְשַׁוְעָתִי אֵלֶיךָ תָבוֹא: ג אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי בְּיוֹם צַר לִי הַטֵּה אֵלַי אָזְנֶךָ בְּיוֹם אֶקְרָא מַהֵר עֲנֵנִי: ד כִּי כָלוּ בְעָשָׁן יָמָי וְעַצְמוֹתַי כְּמוֹקֵד נִחָרוּ: ה הוּכָּה כָעֵשֶׂב וַיִּבַשׁ לִבִּי כִּי שָׁכַחְתִּי מֵאֲכֹל לַחְמִי: ו מִקּוֹל אַנְחָתִי דָּבְקָה עַצְמִי לִבְשָׂרִי: ז דָּמִיתִי לִקְאַת מִדְבָּר הָיִיתִי כְּכוֹס חֳרָבוֹת: ח שָׁקַדְתִּי וָאֶהְיֶה כְּצִפּוֹר בּוֹדֵד עַל גָּג: ט כָּל הַיּוֹם חֵרְפוּנִי אוֹיְבָי מְהוֹלָלַי בִּי נִשְׁבָּעוּ: י כִּי אֵפֶר כַּלֶּחֶם אָכָלְתִּי וְשִׁקֻּוַי בִּבְכִי מָסָכְתִּי: יא מִפְּנֵי זַעַמְךָ וְקִצְפֶּךָ כִּי נְשָׂאתַנִי וַתַּשְׁלִיכֵנִי: יב יָמַי כְּצֵל נָטוּי וַאֲנִי כָּעֵשֶׂב אִיבָשׁ: יג וְאַתָּה יְהוָה לְעוֹלָם תֵּשֵׁב וְזִכְרְךָ לְדֹר וָדֹר: יד אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד: טו כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ: טז וְיִירְאוּ גוֹיִם אֶת שֵׁם יְהוָה וְכָל מַלְכֵי הָאָרֶץ אֶת כְּבוֹדֶךָ: יז כִּי בָנָה יְהוָה צִיּוֹן נִרְאָה בִּכְבוֹדוֹ: יח פָּנָה אֶל תְּפִלַּת הָעַרְעָר וְלֹא בָזָה אֶת תְּפִלָּתָם: יט תִּכָּתֶב זֹאת לְדוֹר אַחֲרוֹן וְעַם נִבְרָא יְהַלֶּל יָהּ: כ כִּי הִשְׁקִיף מִמְּרוֹם קָדְשׁוֹ יְהוָה מִשָּׁמַיִם אֶל אֶרֶץ הִבִּיט: כא לִשְׁמֹעַ אֶנְקַת אָסִיר לְפַתֵּחַ בְּנֵי תְמוּתָה: כב לְסַפֵּר בְּצִיּוֹן שֵׁם יְהוָה וּתְהִלָּתוֹ בִּירוּשָׁלִָם: כג בְּהִקָּבֵץ עַמִּים יַחְדָּו וּמַמְלָכוֹת לַעֲבֹד אֶת יְהוָה: כד עִנָּה בַדֶּרֶךְ (כחו) כֹּחִי קִצַּר יָמָי: כה אֹמַר אֵלִי אַל תַּעֲלֵנִי בַּחֲצִי יָמָי בְּדוֹר דּוֹרִים שְׁנוֹתֶיךָ: כו לְפָנִים הָאָרֶץ יָסַדְתָּ וּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ שָׁמָיִם: כז הֵמָּה יֹאבֵדוּ וְאַתָּה תַעֲמֹד וְכֻלָּם כַּבֶּגֶד יִבְלוּ כַּלְּבוּשׁ תַּחֲלִיפֵם וְיַחֲלֹפוּ: כח וְאַתָּה הוּא וּשְׁנוֹתֶיךָ לֹא יִתָּמּוּ: כט בְּנֵי עֲבָדֶיךָ יִשְׁכּוֹנוּ וְזַרְעָם לְפָנֶיךָ יִכּוֹן:

 

קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה: ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי: ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד: ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא: ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי: ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר: ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת: ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו

תגיות:אירוע מוחישמעון פרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה