חדשות בעולם

מחקר ישראלי מעלה ממצאים מדאיגים: מוקד 100 אינו מוגן מפני מתקפות סייבר

מחקר של חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון מעלה ממצאים מדאיגים בנוגע להגנתם של שירותי החירום מפני מתקפות סייבר

אא

מחקר חדש של חוקרים ישראלים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב מצביע על כך ששירותי החירום אינם מוגנים מפני מתקפות סייבר.

שירותי החירום - 911 בארה"ב, 100 בישראל - חשובים לצרכי ביטחון האזרחים. באמצעותם מתאפשרת התערבותם של גורמי הביטחון באירועים מסכני חיים. תשתית 911 בארה"ב נחשבת לאחת מ-16 התשתיות הקריטיות הלאומיות, ומושקעים בה משאבים עצומים. מתקפה אפשרית על תשתית זו הינה חמורה ביותר, ועלולה להוות איום ממשי על ביטחון האזרחים והמדינה.

מן המחקר עולה כי ניתן לגרום לשיבוש משמעותי לזמינות שירותי החירום, עד מצב בו אזרחים אינם יכולים ליצור קשר עם שירותים אלו.

על פי המחקר, מתקפת סייבר עלולה להיגרם על ידי שימוש בטלפונים סלולריים. באמצעות שימוש ברשת bot, ניתן לגרום למכשירים לבצע חיוגים לשירותי החירום ללא ידיעת המשתמש. באופן זה מספיקים מספר של אלפי טלפונים נגועים על מנת לגרום לשיבוש נרחב בשירותי החירום.

מן המחקר נראה כי די בכ-6,000 טלפונים נגועים על מנת לגרום להפרעה נרחבת במדינת צפון קרולינה, המונה למעלה מ-10 מיליון תושבים. כדי לגרום להפרעה נרחבת בכלל ארצות הברית, מספיקים 200,000 טלפונים נגועים.

במתקפה זו, הפוגען ממומש בשכבות עמוקות של הטלפון הסלולרי, ועל כן הוא מסוגל לשנות את מזהי הטלפון הסלולרי מול הרשת בכל התקשרות באופן אקראי. מכשירים כאלו הופכים להיות אל מוכרים על ידי הרשתות, ומסוגלים לבצע שיחות חירום בלבד. באופן זה אין באפשרותם של הרשתות הסלולאריות לחסום את הטלפונים המשתתפים במתקפה.

מדובר באיום גבוה וקשה מאוד לחסימה, מסוג שלא הוכר עד היום. טרם פרסומו, הועבר המחקר לטיפולם של הגורמים האמריקנים הרלוונטיים.

תגיות:מתקפת סייברמוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה