חדשות בארץ

עין גדי סוערת. הסיבה: בקשה להקמת מקווה ובית כנסת בתחומי הקיבוץ

המועצה האזורית תמר, מפריחה את השממה הרוחנית בקיבוץ עין גדי, ולראשונה בתולדות הקיבוץ – מבקשת להקים מבנים לטובת הציבור הדתי, בתחומו. מה יכריע את הוצאת התוכנית מהכוח אל הפועל? קומץ חברי קיבוץ, שלעת עתה מוחים על התוכנית בתואנה כי היא צפויה לשנות מן הקצה לקצה, את אופי הקיבוץ

אא

המועצה האזורית תמר, מפריחה את השממה הרוחנית בקיבוץ עין גדי, ולראשונה בתולדות הקיבוץ – מבקשת להקים מבנים לטובת הציבור הדתי, בתחומו. מה יכריע את הוצאת התוכנית מהכוח אל הפועל? קומץ חברי קיבוץ, שלעת עתה מוחים על התוכנית בתואנה כי היא צפויה לשנות מן הקצה לקצה, את אופי הקיבוץ.

התוכנית הוגשה כבר בחודש שעבר, ותומכיה (בין היתר ראש המועצה דב ליטבינוף) מאמינים כי בניית המבנים כחלק משימור המורשת של עם ישראל, תגדיל משמעותית את הכנסות בית המלון שבקיבוץ, ותעודד את הציבור הדתי להגיע אליו.

אולם הסוגיה הצליחה ליצור פילוג בין חברי הקיבוץ, שמקצתם טוענים כי הדבר ישנה משמעותית את אופיו, ולא בטוח שהדבר ישרת את צרכי כל החברים. הערב (ב') צפויה להתקיים הצבעה פנימית, ותוצאותיה הן שיכריעו את הסוגיה ה'סבוכה'. "מדובר בפרויקט יוצא דופן, ובעל חשיבות בקנה מידה לאומי, היסטורי, תרבותי וארכיאולוגי", נמסר מנציגות המועצה האזורית 'תמר'. "ההחלטה על הקמת בית הכנסת, התקבלה לאחר דיונים מעמיקים עם נציגי הקיבוץ, ותעבור לשלב הביצוע רק לאחר שתעבור ברוב קולות בהצבעה בקלפי, באסיפה של חברי הקיבוץ. רק קומץ מבין ותיקי הקיבוץ, שאינו רואה את המכלול ואת הפוטנציאל העצום של אתר מורשת זה, התנגד לבנייה".

תגיות:מקווהבית כנסתקיבוץעין גדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה