חדשות בארץ

האם פייסבוק תסיר פוסטים הכוללים את המילים ’אינתיפאדה’, 'טרור' ו’שהידים’?

השרים שקד וארדן ייפגשו היום עם סגן נשיא פייסבוק, וידרשו ממנו שהרשת החברתית תסיר מילים כמו 'אינתיפאדה', 'טרור' ו'שהידים' כיוון שהן מעודדות אלימות

הסתה לביצוע פיגועי דריסה נגד חיילים (צילום: מתוך פייסבוק)הסתה לביצוע פיגועי דריסה נגד חיילים (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן יוועדו הבוקר (שני) בתל אביב עם בכירים ברשת פייסבוק. במהלך הפגישה ינסו הצדדים להגיע להבנות בנוגע להסרת תכנים מסיתים ביוזמת הרשת, מבלי שמשרדי המשפטים וביטחון הפנים יבקשו זאת בכל פעם מחדש.

השרים פונים לראשי פייסבוק בדרישה להסיר מילים כמו: 'אינתיפאדה', 'שהאידים', 'מוות לערבים', 'מוות ליהודים', 'דקירות', 'איטבח אל יהוד', 'דקור' ו'דרוס', כיוון שהן מעודדות טרור.

מאז החלה אינתיפאדת היחידים, בראש השנה תשע"ו, קיימים מגעים בין נציגי משרדי המשפטים וביטחון הפנים לבין נציגי פייסבוק, כאשר מנגנוני הביטחון מבקשים מפייסבוק להסיר תכנים מסיתים, בעיקר לאחר פיגועים.

עם זאת, במקרים מסוימים סירבה פייסבוק להסיר את התכנים המסיתים. כיוון שהרשת החברתית  אינה כפופה לחוק הישראלי, נוצר קושי משמעותי להתמודד עם סירובה של פייסבוק.

כתוצאה מכך, הוגשה הצעת חוק ממשלתית בנידון, שכונתה 'חוק הפייסבוק'. לפיה,  היועץ המשפטי לממשלה יהיה רשאי לבקש מבית המשפט המחוזי להורות על הסרת תכנים מסיתים מהרשת. במקביל, בית המשפט יוכל להורות לחברות אינטרנט כמו פייסבוק וגוגל להסיר תוכן המהווה עבירה פלילית ושיש בו סיכון ממשי לביטחונו של אדם או לביטחון המדינה.

בדברי ההסבר לתזכיר החוק נכתב כי "ההתפתחויות הטכנולוגיות שחלו בשנים האחרונות והשימוש הגובר ברשת, הפכו כלי חשוב להגשמת הזכות החוקתית לחופש הביטוי, המהווה אבן יסוד לשיטת המשטר הדמוקרטית בישראל. לצד זאת, יש המנצלים את הרשת לביצוע עבירות פליליות חמורות, כגון פרסום דברי הסתה לאלימות או לטרור ועוד. לעתים, בשל המאפיינים של האינטרנט והרשתות החברתיות - הנגישות, האנונימיות, ועוד - פרסומים מסוימים עלולים לגרום לנזק משמעותי לביטחונו של אדם, לביטחון הציבור או לביטחון המדינה".

יצוין כי השרים שקד וארדן נפגשו כבר לפני כחצי שנה עם בכירים בפייסבוק העולמית, וציינו כי במהלך גל הטרור של השנה האחרונה, נמצא כי מפגעים רבים שאבו השראה מההסתה ברשת. בפגישתם הנוכחית, בה ישתתפו סגן נשיא פייסבוק לענייני מדיניות, ג'ואל קפלן, מנהלת מדיניות פייסבוק, מוניקה ביקרט, מנהל מחלקת אכיפת חוק, גאווין קורן, וג'ורדנה קוטלר, מנהלת קשרי ממשל ותקשורת בפייסבוק ישראל, מקווים השרים כי יימצא פתרון לבעיית ההסתה ברשת. 

תגיות:פייסבוקטרורהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה