חדשות בארץ

חיבוק ציבורי גדול: סקר חדש קובע - המגזר החרדי בעד אלאור אזריה

סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה בשיתוף עם אוניברסיטת ת"א בשם 'מדד השלום', קובע: 95 אחוזים מהמגזר החרדי - בעד אלאור אזריה

אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

מדי חודש בחודשו נערך באוניברסיטת תל אביב סקר משותף עם המכון הישראלי לדמוקרטיה, בנושאים שונים שעל הפרק, בשיח הישראלי היומיומי. הסקר של חודש אוגוסט האחרון, עסק בנושא משפטו של אלאור אזריה, ובדעות בעד ונגד, שהתגבשו במגזרים השונים של החברה הישראלית.

מהסקר עולה תמיכה גורפת מצד הציבור החרדי-דתי בהחלטתו של אזריה לירות במחבל, זאת משום שבוצע לדידו מתוך אקט של הגנה עצמית, ומחשש לחיי הנוכחים בזירה, במידה והמחבל נושא על גופו מטען נפץ.

25 אחוזים בלבד מפלח הציבור הכללי - תומכים בעמדת הצבא, וטוענים כי התנהגותו של אזריה חרגה מהנוהל המקובל של פתיחה באש, וכי הוא ירה במחבל מטעמים אישיים (חיסול חשבון, והצורך בנקמה).

בציבור החרדי לעומת זאת – 95 אחוז תומכים במעשהו של אזריה, וטוענים כי יש להרוג את המחבל הפלסטיני שפגע ביהודים, גם אם הוא נתפס וברור לכל שהוא לא יוסיף לסכן את סביבתו. אחרים טוענים שברגע שהפסיק לסכן את הסביבה, צריך למסור את המפגע הפלסטיני לרשויות החוק, נמצא.

במסגרת הסקר אף נבדק האם התמיכה באזריה (שנוגדת את עמדת הצבא לגבי מעשהו) משפיעה על האמון הכללי של הציבור הישראלי בצה"ל ובממשלה, ונמצא כי אחוזי האמון בבית המשפט העליון עומדים על 54%, ואילו במערכת הצבאית עומדים האחוזים על 87%.

תגיות:משפטחרדיםאלאור אזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה