חדשות בארץ

חברי הכנסת מתייחסים לאסון קריסת החניון: "הכתובת נמצאת כל הזמן על הקיר"

בעקבות קריסת החניון התת קרקעי בתל אביב - שבו נהרגו שני בני אדם, ונפצעו רבים - הביעו חברי כנסת אחדים את זעזועם מן המקרה הטראגי מחד, אך מאידך גיסא אמרו כי כבר התריעו על תרחיש מעין זה בעבר. "הכתובת נמצאת כל הזמן על הקיר. אסונות באתר בנייה בישראל, הפכו למכת מדינה ולא זכו עד כה להתייחסות הראויה"

צילום מזירת האירוע (קרדיט: הפייסבוק של ’איחוד הצלה’)צילום מזירת האירוע (קרדיט: הפייסבוק של ’איחוד הצלה’)
אא

בעקבות קריסת החניון התת קרקעי בתל אביב - שבו נהרגו שני בני אדם, ונפצעו רבים - הביעו חברי כנסת אחדים את זעזועם מן המקרה הטראגי מחד, אך מאידך גיסא אמרו כי כבר התריעו על תרחיש מעין זה בעבר.

ח"כ אלי אלאלוף, יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת התבטא היום בצהריים ואמר כי הוא מזועזע מהדיווחים על האירוע הקשה, אך סייג ואמר כי הוא כבר התריע על כך, מזה חודשים רבים. "לצערי, הסיוט מפניו חזרנו והזהרנו, מתממש לנגד עינינו", אמר והוסיף: "בזמן שממדי האסון הולכים ומתבהרים, אני קורא למשרד העבודה והרווחה ליישם מידית את החוק שאושר בוועדת הרווחה, ולסגור לאלתר את אתר הבניה".

"זהו מקרה טראגי וקשה, ואני מקווה שכוחות הביטחון שעמלים במסירות, יצליחו להציל בחיים את כל הלכודים, אמר ח"כ איציק שמולי יו"ר שדולת הבטיחות, שבהתייחסו לאירוע אף הוסיף שבענף הבניה – הכתובת נמצאת כל הזמן על הקיר. "מחצית מתאונות העבודה בישראל הן בתחום הבניין, ומאז שנת 2010 אנחנו סופרים כבר 200 הרוגים, ומאות פצועים".

לדבריו, הבעיתיות נובעת ממחסור בפיקוח אפקטיבי, באתרים שמוגדרים כ'עתירי סיכון', ומורכבים. "כרגע המטרה המרכזית היא אך ורק הצלת חיים, אבל בהמשך נהיה חייבים לרדת לשורש העניין", אמר.

"אסונות באתר בנייה בישראל, הפכו למכת מדינה ולא זכו עד כה להתייחסות הראויה", הצטרף יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, המכהן אף הוא בשדולת הבטיחות. לדבריו, רצף של כשלים בפיקוד, ואי ציות לנהלי הבטיחות שנקבעו מראש – הם האחראיים לאסונות מעין אלו, ולגביית חייהם של קרבנות רבים.  "אי תקצוב מתאים של סוגיית הבטיחות, עולה לנו בחיי תושבים, וזהו מחיר בלתי נסבל".

לדבי ח"כ ביטן, שדולת הבטיחות שהקים לפני כחודשיים עם ח"כ איציק שמולי, נועדה להעלות את הנושא למקום גבוה בסדר העדיפויות, על מנת למגר את התופעה כליל יחד עם גורמי האכיפה והפיקוח על הבנייה.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה