חדשות יהדות

ההורים בבית הספר התורני בקריית שמואל נסערים: "בכל בתי הספר שבו ללימודים, ורק לילדים שלנו אין היכן ללמוד"

ילדי ישראל כבר שבו לשגרה, וברוב בתי הספר מתקיימים לימודים כרגיל, אלא שבבית הספר התורני בקריית שמואל, שובתים לזמן בלתי מוגבל, בשל ליקויים במבנה. וועד ההורים: "החשש הגדול שלנו הוא מכך שהילדים יעזבו את בית הספר התורני ויעברו לבתי ספר בצביון אחר"

ילדי בית הספר נתיבות משה בקריית שמואל בהפגנהילדי בית הספר נתיבות משה בקריית שמואל בהפגנה
אא

שנת הלימודים החלה כבר לפני שלושה ימים, אך למרות זאת, יותר מ-400 תלמידים בבית הספר התורני 'נתיבות משה' בשכונת קריית שמואל בחיפה, יושבים בבתיהם ועוד לא התחילו את השגרה. הסיבה לכך, כפי שמתברר, היא מכיוון שמבנה בית הספר אינו מספק את צרכי התלמידים, ובשל כך נאלצות הכיתות ללמוד בחדרים צרים, חלקן אפילו על הגג.

"לא הייתה לנו ברירה אלא לפתוח בשביתה", מספר בצער ראובן בן-סימון, אב לארבעה ילדים שלומדים בבית הספר. "מדובר בבית ספר שקיים כבר 16 שנים, אך במשך השנים מספר התלמידים הלומדים בו רק גדל, זאת כאשר שטח בית הספר נשאר כפי שהוא. לילדים שלנו אין היכן ללמוד, הכיתות קטנות מאוד ואינן מספקות, ומגרש משחקים בכלל לא קיים בנמצא. בשל כך נאלצים הילדים לשחק בפרוזדורים, ואפילו בחדרי השירותים".

ניסיתם לפנות לעירייה?

"בוודאי שניסינו. האמת היא שכבר לפני שנים, עוד בזמן שעמרם מצנע היה ראש העיר הובטח לנו שיוקצה שטח עבור בית הספר, אלא שבדיוק באותה תקופה התחלף ראש העיר ויונה יהב נכנס במקומו. מאותו רגע הפכה העירייה לאטומה כלפינו, והיא טוענת שמכיוון שבית הספר שייך לזרם של החינוך העצמאי, אנחנו לא זכאים לקבל שום דבר. בעירייה מציעים לנו להשתלב עם החינוך הממלכתי דתי בשכונה, ולשם הם יעבירו לנו תקציבים בשמחה, אך אנחנו לא מחפשים בית ספר ממ"ד, והסיבה ששלחנו את ילדינו לבית ספר נתיבות משה היא מכיוון שאנו מעוניינים בבית ספר ברוח תורנית".

 

החשש: ילדים יעזבו את בית הספר

כאמור, במשך השנים, זכה בית ספר נתיבות משה להתפתחות בלתי פוסקת, אלא שבן-סימון מציין כי כעת ייתכן שכל ההתפתחות הזו תיעצר. "כבר עכשיו יש לצערנו יותר מ-100 ילדים שמתגוררים בקריית שמואל, אך לומדים במוסדות חוץ, כמו בעכו או בחיפה העליונה, ואני מדבר על ילדים ממשפחות תורניות שהיו שמחים מאוד להגיע למוסד שלנו, אלא שהם עוזבים בגלל התנאים הנוראיים שיש כאן. ההורים אומרים: איפה נשים את הילדים והיכן הם ילמדו? אז הם עוזבים, וזה כל כך חבל, כי כל המטרה של בית הספר היא לשמור על החינוך המתאים, וכעת אנו מפסידים את מה שבנינו במשך שנים".

לדבריו של בן סימון, בכל שנה מחדש, עם תחילת השנה מועלה נושא הצפיפות בבית הספר, אלא שבשנה זו הם חשו כי הגיעו מים עד נפש. "לכן, החלטנו יחד, כל ההורים כאגודה אחת שפשוט אנו אומרים 'לא' ולא שולחים את ילדינו לבית הספר. מדובר ביותר מ-400 ילדים שכולם נשארו בבית".

כהורה, הוא אומר שממש לא קל להתמודד עם ילדים שנמצאים בבית, "כל הילדים בארץ כבר שבו למוסדות, אבל אצל הילדים שלנו ממשיך החופש הגדול. אני גם רואה את ההתמודדות של ילדיי, כמה שקשה להם להמשיך עם החופש, והם כל כך רוצים לחזור לשגרה, אבל באמת שאין לנו דרך אחרת. עריית חיפה טוענת שהאחריות ההורית שלנו לוקה בחסר כיוון שאיננו שולחים את הילדים, אבל אני טוען שבדיוק הפוך – האחריות ההורית שלנו היא זו שגורמת לכך שאיננו שולחים את הילדים ללמוד בתנאים האלו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל'הידברות':  האחריות על מבני חינוך הינה של הרשות המקומית. יחד עם זאת, מפאת חשיבות הנושא, מפקח מטעם המשרד מלווה את הנושא באופן אישי. בתוך כך, התקיים דיון בשבוע שעבר  אצל ראש העיר בנושא ואנו  מקווים שיימצא פתרון בהקדם".

מעריית חיפה לא נמסרה כל תגובה, לכשתתקבל, נפרסמה באתר.

תגיות:שביתהבית הספרמחאהחיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה