חדשות בעולם

לראשונה: ארגון עובדים גרמני קורא להחרים את ישראל

כתב עת של ארגון מורים משפיע בגרמניה העניק במה למורה הפעיל בקמפיין החרם נגד ישראל

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בניגוד לרוב מדינות אירופה, בגרמניה לא נשמעו עד היום קולות ממוסדים הקוראים לחרם על מדינת ישראל בגלל הסכסוך הישראלי פלשתיני. אבל כל זה השתנה בסוף השבוע שעבר כאשר ארגון עובדי ההוראה של העיר אולדנבורג הדפיס בכתב העת הרשמי שלו מאמר הקורא להחרמה מוחלטת של המדינה היהודית. לדברי היסטוריונים, מדובר ככל הנראה בפעם הראשונה מאז השואה שארגון עובדים גרמניה קורא להחרמה של יהודים או ישראל.

בשל העובדה שהחרמת עסקים יהודים היתה חלק חשוב מפעילות האפליה וההדרה של יהודים גרמנים בשנים שלפני השואה, הגרמנים ברובם זהירים מאד מנקיטת פעולות שיכולות להתפרש כחרם על יהודים. קריאות להחרים את ישראל היו עד היום נחלתן של קבוצות שוליים בלבד – המפלגה הניאו נאצית הגרמנית וכן מספר ארגוני שמאל קיצוני בעלי דימוי סהרורי.

התקדים לפיו קריאה להחרים את ישראל מקבלת בימה מעל כתב עת של ארגון עובדים מכובד – ארגוני עובדים נהנים ממעמד חזק ויוקרה רבה בגרמניה – עוררלא מעט ביקורת. יו"ר אגודת הידידות ישראל גרמניה בעיר אולדנבורג, עיר בת 164,000 תושבים בזקסוניה תחתית, הוציא הודעה לפיה: "האגודה מוחה על פרסומו של מאמר שנכתב על ידי המורה כריסטוף גלאנץ מאולדנבורג, שהינו פעיל בקמפיין האנטישמי נגד ישראל". מורים רבים החברים באיגוד מחו גם הם באוזני התקשורת המקומית על פרסום מאמרו של גלאנץ. אחד מהם, רולף ג'ורדן, כתב כי: "קמפיין החרם נגד ישראל פועל נגד חופש הדיבור...הקמפיין מנסה להרוס חילופי רעיונות אקדמיים, אירועי תרבות ויחסים כלכליים. הקמפיין – ומר גלאנץ – נלחמים נגד חילופי דעות חופשיים...לא הייתי מצפה שארגון העובדים שלי ירשה לעצמו להימשך אל הביצה הזו".

הג'רוזלם פוסט, שדיווח על הסיפור, ציטט את יו"ר ארגון עובדי ההוראה בגרמניה, היינץ בורמן, כאומר: "אנטישמית, עתיקה, קלאסית או מודרנית, לא תתקבל בסובלנות באף מוסד של ארגון עובדי ההוראה", אבל ציין גם כי באתר הארגון נמתחת ביקורת קשה על ישראל, אשר 'מדכאת מיעוטים החיים בתוכה'.

משגרירות ישראל בגרמניה נמסר לג'רוזלם פוסט כי: "ארגון עובדי ההוראה הוא מוסד חשוב בגרמניה. זו הסיבה שאנחנו מופתעים ומאוכזבים שהסניף באולדנבורג בחר להדפיס דברי השמצה של פעיל בקמפיין נגד ישראל...אנחנו סומכים על הערכים המוסריים והכישורים האינטלקטואליים של קוראים המגזין כדי שיזהו נכונה את הפמפלט הזה, אבל עדיין אנחנו מצפים מהמגזין שיפגין סטנדרטים גבוהים יותר".

תגיות:חרםמוריםגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה