חדשות בעולם

פריצת דרך: חוקרים מצאו שתי תרכובות, שיילחמו בשכפול נגיף הזיקה

צוות חוקרים מאוניברסיטת פלורידה סטייס, אוניברסיטת ג'ונס הופקינס והמכון הלאומי לבריאות – הצליחו להתחקות אחר שתי תרכובות בתרופות קיימות, שבכוחן להפסיק את שכפול נגיף הזיקה בגוף, ולמנוע כליל את הפגיעה בתאי מוחו של העובר

אילוסטרציה: שאטרסטוקאילוסטרציה: שאטרסטוק
אא

צוות חוקרים מאוניברסיטת פלורידה סטייס, אוניברסיטת ג'ונס הופקינס והמכון הלאומי לבריאות – הצליחו להתחקות אחר שתי תרכובות בתרופות קיימות, שבכוחן להפסיק את שכפול נגיף הזיקה בגוף, ולמנוע כליל את הפגיעה בתאי מוחו של העובר, ולגרימת מומים מולדים אצל תינוקות שנשאו את הנגיף.

"התמקדנו בתרכובות שיש להן את הנתיב הקצר ביותר לריפוי, בשימוש הקליני", אמרה טאנג הנגלי, פרופ' למדעי הביולוגיה, ואחת ממובילי המחקר – שהתפרסם אתמול (ב') במגזין Nature Medicine. "זהו צעד ראשון לקראת טיפול שיכול לעצור את העברת הנגיף וההשלכות שלו".

הצוות המחקרי בראשותו של טאנג ופרופסורים אחרים ידועים בתחומם, זיהו שתי קבוצות שונות של תרכובות פוטנציאליות לטיפול בנגיף הזיקה – האחת עוצרת את שכפול הווירוס, והשנייה עוצרת את הנגיף עצמו ומונעת ממנו להרוג את תאי המוח של העוברים.

אחת התרכובות מהווה את הבסיס לתרופה קיימת בשם Nicolsamide – תרופה שניתנת לטיפול בתולעים, ומנהל המזון והתרופות של ארה"ב אישר שאין כל סכנה בשימוש בה.

תגיות:מוותתרופהקורבנותנגיףזיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה