בריאות ותזונה

למה פקקי תנועה מסוכנים לבריאות שלכם

מחקר בריטי חדש מזהיר מנזקים הנגרמים מעמידה בפקקים, וממליץ גם כיצד להוריד את הסיכון

אא

מחקר חדש מאוניברסיטת סארי הבריטית מצא שפקקי תנועה לא רק מעמידים במבחן קשה את העצבים שלכם: הם גם ממש מזיקים לבריאות. האופן בו מערכת האוורור של המכונית מגיבה לעמידה ארוכה בפקקי תנועה, אומרים החוקרים, מגדילה את חשיפתם של הנוסעים לאדים רעילים ב-76%.

המחקר מצא שכאשר חלונות הרכב סגורים והמאוורר דולק, החשיפה לזיהום גדלה בפקק התנועה מכיוון שהאוויר מחוץ לרכב הוא בדרך כלל מזוהם יותר מהאוויר בתוך הרכב. הדלקת המאוורר מביאה את האוויר המזוהם אל תוך הרכב וגורמת להצטברות מזהמים בתוכו.

הממצאים אף מראים שכאשר כלי רכב עוצרים ברמזור אדום, הם עוברים דרך מספר מחזורי נהיגה: עצירה, האצה והאטה. באותו זמן, רכבים אחרים עומדים גם הם בפקק ומשחררים אדים רעילים. לאדים אלה לוקח זמן להתפזר, במיוחד באזורים עירוניים, כך שהם נוטים להצטבר ליד רמזורים.

מה עושים כדי לצמצם את הנזקים? ראש צוות המחקר, ד"ר פראשנט קומאר, אומר כי: "בכל מקרה אפשרי, צריך לצמצם את החשיפה לאדים רעילים על ידי סגירת החלונות של הרכב וכיבוי המאוורר. כמו כן מומלץ לנסות להגדיל את המרחק ביניכם ובין הרכב שלפניכם בפקקים או בעמידה לפני רמזור. אם חייבים להדליק מאוורר או חימום, הדרך הטובה ביותר היא למחזר את האוויר בתוך המכונית במקום למשוך אוויר מבחוץ. כמובן, שיפור היעילות של מערכות פילטרים ברכבים בעתיד יעזור גם הוא".

רק כדי להבין את גודל הסיכון, ב-2013 ארגון הבריאות העולמי קטלג את זיהום האוויר בערים גדולות בעולם כגורם סיכון לסרטן שווה ערך לעישון. בחלקים מאירופה, אומר ארגון הבריאות העולמי, זיהום האוויר הורג פי עשרה יותר אנשים מאשר תאונות דרכים.

תגיות:בריאותפקקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה