חדשות בארץ

מדינת ישראל חיללה את השבת: עבודות הרכבת התקיימו בעיצומה של שבת קודש

עבודות הרכבת בתל אביב התקיימו במהלך השבת, למרות מחאותיהם של חברי הכנסת החרדיים, השר ישראל כץ: "העבודות היו דבר נדרש וחיוני". ח"כ גפני: "זהו שקר, העבודה הייתה יכולה להיעשות ביום חול"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אחרי ימים ארוכים של סערה פוליטית, בשל כוונת הממשלה לבצע את עבודות הרכבת בתל אביב בשבת קודש, התבצעו העבודות בשבת האחרונה, תוך כדי חילולה.

במוצאי שבת, מיד לאחר סיום העבודות, הגיע שר התחבורה ישראל כץ לאתר העבודות והתבטא: "אני שמח שהכל הסתיים בשלום ומצטער על עוגמת הנפש שנגרמה לנהגים. העבודות היו דבר נדרש וחיוני ולא הייתה אפשרות אחרת. פעלתי בהתאם לחוק ולסטטוס קוו. לא הסכמתי לביטול העבודות למרות הלחצים. אני אדם מסורתי והצטערתי על עמדת ראשי המפלגות החרדיות. לא היה מקום לדחות את העבודות".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני, טען מנגד כי אין זה נכון: "העבודה הייתה יכולה להיעשות ביום חול ולא בשבת, ולא הייתה הסכמה לעבודה בשבת. כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של ישראל כץ".

גם סגן שר החינוך פורוש תקף בחריפות: "הועמדנו בפני עובדה מוגמרת בטענה שהעבודות הן 'פיקוח נפש' ומחויבות המציאות. אם ראש הממשלה מעוניין שנמשיך להיות בקואליציה, עליו להפנים שהמושג פיקוח נפש הוא כפי הגדרתו ההלכתית המדויקת ורחוק מאוד ממה שאירע בתל אביב".

במוצאי שבת קיימו חברי הכנסת החרדיים שיחה משותפת שבה הם העלו את האפשרות לדרוש מראש הממשלה לפטר את שר התחבורה, הם גם דרשו פגישה דחופה עם נתניהו. בהודעה משותפת הם מסרו: "אנו מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך, מדובר בהפרת הסיכומים הקודמים שניתנו בידי שר התחבורה, ובפגיעה בסטטוס קוו".

תגיות:חילול שבתרכבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה