חדשות בעולם

האוסטרלים זועמים: למה ראש הממשלה נתן צדקה לקבצן, ולחץ את ידו?

בעוד שאצלנו היהודים נתינת צדקה נחשבת למעשה עילאי, וחסד שאין כדוגמתו (ואין זה משנה מי נותן וכמה)  – מסתבר שאצל האוסטרלים, זה קודם כל תלוי מי נותן את הצדקה. וכשמדובר בראש הממשלה מלקולם טרנבול בכבודו ובעצמו, את מקום הטפיחה על השכם, מחליף זעם אחד גדול

אילוסטרציה: שאטרסטוקאילוסטרציה: שאטרסטוק
אא

בעוד שאצלנו היהודים נתינת צדקה נחשבת למעשה עילאי, וחסד שאין כדוגמתו (ואין זה משנה מי נותן וכמה)  – מסתבר שאצל האוסטרלים, זה קודם כל תלוי מי נותן את הצדקה. וכשמדובר בראש הממשלה מלקולם טרנבול בכבודו ובעצמו, את מקום הטפיחה על השכם, מחליף זעם אחד גדול.

אלפי תושבים אוסטרליים מתחו ביקורת על התנהגותו של טרנבול, שלאחרונה תועד בעיר מלבורן בדרכו לכנס כלכלי - כשהוא שולף מכיסו שטר של חמישה דולרים, ותוחב אותו לכוס של חסר בית. לאחר מכן, כיאות לגינוני ראש ממשלה – לחץ את ידו של ההומלס, והמשיך בדרכו.

לדידם של תושבי אוסטרליה, הזעם על ה'מחווה' הפתאומית של ראש הממשלה, נובע מכך שנתינת צדקה בדרך זו, רק מחריפה את בעיית ההומלסים. "אם אתה רוצה לעזור להם באמת, תלמד אותם מקצוע ותשלב אותם בתעשייה. שירוויחו את לחמם בכבוד", אמרו חלק מן הקולות. ואחרים, לעומת זאת, ריננו כי טרנבול העשיר, התגלה כקמצן, היות ונתן רק חמישה דולרים כשבעצם יכול היה לתת הרבה יותר. ובתווך, היו אלו שטפחו על שכמו של טרנבול ואמרו לו כל הכבוד על כך שריחם על ההומלס, והגיב כמו שכל בנאדם אחר שעובר ברחוב ורואה אדם מסכן, היה מגיב.

תגיות:כעסאוסטרליהראש הממשלהצדקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה