חדשות בעולם

הלך לעולמו השחקן היהודי-אמריקני, שחזר בתשובה בעקבות הצגה בה גילם את פרויד

ברוך דיין האמת: אתמול (ג') הלך לעולמו השחקן שלמה קרקובסקי (סטיבן היל) – שחקן יהודי ממוצא אמריקני ששיחק בסדרות טלוויזיה מפורסמות, ואף במספר סרטים. היל נולד בסיאטל, ארה"ב, לזוג עולים מרוסיה, ואת יהדותו השורשית גילה בשנת 1961 – כאשר גילם את דמותו של זיגמונד פרויד

אא

"שוב יום אחד לפני מיתתך": אתמול (ג') הלך לעולמו השחקן שלמה קרקובסקי (סטיבן היל) – שחקן יהודי ממוצא אמריקני ששיחק בסדרות טלוויזיה מפורסמות, ואף במספר סרטים. היל נולד בסיאטל, ארה"ב, לזוג עולים מרוסיה, ואת יהדותו השורשית גילה בשנת 1961 – כאשר גילם את דמותו של זיגמונד פרויד.

עד אז קיים אורח חיים חילוני 'למהדרין' ומה ששינה את חייו לנצח באותה הצגה, הייתה סצנה שבה אחד מחוליו של הרופא המהולל 'זיגמונד פרויד' – צרח לעומתו: "אתה יהודי". צמד המילים הזה הצליח לעורר בהיל את הניצוץ היהודי, והוא החל להתעניין ביהדותו, לחקור ולנסות להבין אותה בדרכים שונות.

ואז, בשיא הקריירה המקצועית שלו וכשעתיד זוהר עוד לפניו - פגש היל את האדמו"ר מסקווירא, והחליט לוותר כליל על הופעות בשבת. זה היה הצעד הראשון, שנחשב למסירות נפש אדירה מצדו, היות ו'הכסף' הגדול שבתעשייה זו, מגיע ברובו ממשחק בשבתות.

ככל שהקשר שלו עם האדמו"ר התחזק, כך הלכה והתחזקה ההכרה במשמעות של היותו יהודי, ויחד איתה התעצם הקשר שלו לקיום התורה והמצוות. השפעתו של האדמו"ר מסקווירא הייתה כה חזקה, עד כי לעתים קרובות סירב היל לשחק בתפקידי מפתח, שיכלו להכניס אל כיסו הרבה מאוד כסף, כבוד ותהילה.

אחת ההתבטאויות שלו בתקופה זו הייתה: "התחלתי לחשוב שלא כל העולם הוא רק סרטים והצגות, ואני מנסה להבין את המשמעות האמיתית של הדת שלי כלפיי". הלוויתו של היל התקיימה אתמול בבית המדרש 'שערי תפילה' במונסי, מקום מגוריו. בן 94 היה במותו.

תגיות:יהודיםסרטיםהוליוודהצגותשחקןמונסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה