חדשות בארץ

רשמתם את ילדיכם לצהרונים? ייתכן שהאוכל שהם יקבלו יהיה עם עובש ותולעים

לקראת שנת הלימודים הקרובה מתריעים בוועדי ההורים: "משרד החינוך והרשויות המקומיות אינם מפקחים מספיק על האוכל בצהרונים, ילדים מקבלים מנות עם עובש, ג'וקים ותולעים"

(צילום אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(צילום אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

הסלמונלה שהתגלתה לאחרונה במוצרים שונים, גרמה לוועדי ההורים בגנים ובבתי הספר לצאת בקריאת אזהרה חמורה, על כך שהמזון שעומדים לקבל מאות אלפי תלמידים במסגרת הצהרונים, אינו מפוקח כראוי.

מדובר ב-240 אלף ילדים בצהרונים הפועלים באחריות משרד החינוך, ובעוד כ-300 אלף ילדים שמקבלים ארוחות כאלה בצהרונים שמופעלים על ידי רשויות מקומיות ומסגרות פרטיות.

ישראל אליאסף, יו"ר ועדי הורי הגנים בפורום ועד ההורים היישוביים, טען כי הם חרדים וחוששים לבריאות הילדים, מאחר שבשנים קודמות קיבלו הילדים, בחלק מהמקרים, מזון עם עובש, ג'וקים ותולעים. לדבריו, הפיקוח של משרד החינוך אינו מקסימאלי ואינו מתבצע באופן יומיומי. גם כאשר ישנו פיקוח, הדבר נעשה במפעל המייצר ולא בעת השינוע או בקבלת המזון בגן או בבית הספר.

יצוין כי לאחרונה אישרה ועדת הבריאות של הכנסת לקריאה ראשונה הצעת חוק הקובעת כי משרד הבריאות יפקח על המזון שניתן בצהרונים. הצעת החוק היא פרי יוזמתה של ח"כ רחל עזריה (כולנו) והיא קובעת כי איכות וכמות המזון שניתן בצהרונים יהיו תחת פיקוח הדוק של משרד הבריאות, זאת כאשר המשרד יקבע מראש מהו הרכב המזון שיינתן לילדים ומהם הערכים התזונתיים שעליו להכיל. מפעיל הצהרון וספק המזון יחויבו לפרסם את הרכב המזון ואת ערכיו באופן שיהיה גלוי להורים ולתלמידים. הקנס על כל הפרה יעמוד על 6000 שקלים.

אלא שבינתיים מסתבר כי הליך החקיקה טרם הושלם, וגם אם יושלם בקרוב, החוק ייכנס לתוקף רק בשנת הלימודים הבאה. בשלב זה, מציינים בוועדי ההורים כי הילדים חשופים לגמרי למפגעים בריאותיים במזון.

תגיות:אוכלצהרונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה