ונשמרתם

כך תשתמשו בסמארטפון שלכם כדי להציל חיים. הכירו את מיזם ’שומרי דרך’

מיזם חדש של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אגף התנועה במשטרת ישראל ועמותת 'נתיב בטוח' מציע לכל נהג ליטול חלק בהגנה על חיי אדם

אא

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אגף התנועה במשטרת ישראל ועמותת 'נתיב בטוח' במיזם חדש: השתמשו בסמארטפון שלכם כדי לתעד את הביריונות בכביש.

המיזם נקרא 'שומרי הדרך – שינוי חברתי בכבישים', ומטרתו היא להילחם בתופעת הבריונות בכביש וליצור הרתעה בעזרת אמצעים טכנולוגיים.

המיזם עובד באופן הבא: מתנדבי המיזם מתקינים את האפליקציה הייעודית שפותחה במיוחד בהשתתפות מומחים לאבטחת מידע ומומחים לחקר תאונות דרכים מהטכניון. המשתמשים מפעילים את האפליקציה בתחילת הנסיעה, והיא מצלמת באופן רציף את הכביש ואת כלי הרכב הנראים מהשמשה הקדמית. כאשר המשתמש מבחין בעבירת תנועה, הוא נותן הוראה קולית ומסביר בקולו את סוג העבירה. המערכת שולחת אוטומטית את הדיווח בצורה מאובטחת למרכז הסינון והבקרה המיוחד שהוקם ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

כל תיעוד שמתקבל נבדק היטב, כדי לראות האם ניתן לזהות בבירור את עבירת התנועה ואת פרטי הרכב. במידה והוידאו שהתקבל מתעד עבירה חמורה ומסכנת חיים, הוא מועבר באופן מאובטח למשטרת ישראל לטובת המשך טיפול והגשת דוחות או העמדה לדין של מבצע העבירה.

כל נהג המוריד את האפליקציה יכול לצלם את העבירה, לגרום לנהג להישפט ולהיענש, ועל ידי כך להגביר את ההתרעה. הרעיון העומד מאחורי המיזם הגיוני: נהגים יחששו לנהוג בפראות, כאשר הם יודעים שהם מצולמים על ידי נהגים אחרים בכביש.

באופן זה מקווים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אגף התנועה במשטרת ישראל ועמותת 'נתיב בטוח' כי תיווצר הרתעה חזקה שתבלום את הקטל הנורא בכבישים ותמנע את ההרוג הבא.

תגיות:זהירות בדרכיםנתיב בטוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה