בריאות ותזונה

מחקר חדש: תוחלת החיים של תאומים – גבוהה יותר מזו של שאר האוכלוסייה

אם תמיד רציתם אח תאום כנראה שהיתה לכם סיבה טובה: מחקר חדש מגלה שלהיוולד עם תאום או תאומה זה פשוט טוב לבריאות

אא

אם תמיד חלמתם על אח תאום, הנה סיבה טובה נוספת לקנא בתאומים: מחקר חדש של אוניברסיטת וושינגטון האמריקאית מגלה שתוחלת החיים של תאומים, ובמיוחד של תאומים זהים, גבוהה מהממוצע באוכלוסייה.

"מצאנו שבכל שכבת גיל כמעט תאומים זהים שורדים יותר מתאומים רגילים, ותאומים רגילים שורדים יותר משאר האוכלוסייה", אומר החוקר הראשי, דייוויד שארוו. התוצאות הללו, אומרים החוקרים, קשורות כנראה לתועלת בריאותית שמופקת מקשר חברתי קרוב – קשר שכמעט כל זוג תאומים מקיימים ביניהם.

כשמדובר בגברים, החוקרים מצאו ששיא התועלת בכך שיש לך תאום מגיעה באמצע שנות הארבעים. ההבדל הוא של שישה אחוזים: אם מתוך 100 ילדים שנולדו ללא תאומים 84 עדיין חיו בגיל 45, כשמדובר בילדים שנולדו עם תאום – 90 מהם חיו עדיין בגיל 45. כשמדובר בנשים, שיא התועלת מגיע בתחילת שנות השישים, וההבדל הוא של עשרה אחוזים.

החוקרים מאמינים שהתוצאות הללו משקפות את ההשפעה המכריעה שיש לתמיכה חברתית על בריאות ותוחלת חיים. תוצאות דומות נמצאו כשנחקרו הבדלים בין אנשים נשואים ואלה שאינם נשואים. אולם כשמדובר במחקרי נישואים עלתה תמיד שאלת הביצה והתרנגולת: האם נישואים גורמים לבני אדם להיות בריאים יותר פיזית ונפשית, או שמא בני אדם בריאים יותר פיזית ונפשית פשוט נוטים יותר להתחתן?

המחקר על התואמים, אומרים החוקרים, לא מעורר שום שאלות כאלה. "אנשים הרי לא יכולים לבחור אם להיוולד עם תאום או לא", אומר שארוו. "ולכן אין ספק שמדובר בהוכחה לכך שמערכת יחסים הן חשובות מאד לבריאות".

במילים אחרות, גם אם אין לכם תאום – אל תתייאשו. נישואים טובים וחברים טובים יכולים גם הם לספק יתרון בריאותי – תאומים, פשוט, נולדו כבר עם היתרון הזה

תגיות:תאומיםחדשות מדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה