טורים נשיים

בראש הפסגה, מהם הקולות אשר את רואה?

מבטך כלפי מעלה ואת מנסה לאמוד את המרחק שעליך לעבור על מנת לכבוש את ההר הטוב הזה. כיצד תחדדי את השמיעה החזותית, שתקל עלייך את המסע?

אא

שאיפתך הפנימית, לראות את עצמך בדרגה נעלה יותר, נתקלת בקשיים, על ימין ועל שמאל. אילו שמועות יתנו לך, להתרומם מביצת חיי היומיום?

"עלה ראש הפסגה ושא עיניך. שתהיה טובה לישראל לעולם" (ספורנו)

רגליך נטועות בתחתית ההר, הבוער באש. ונפשך נכספת להגיע אל ראש הפסגה. למען תוכלי לצפות בכל הטוב, אשר משפיע ה' עליך. המון מאמצים את עושה. כדי לטפס על ההר, הבלתי אפשרי לפעמים. רבים הסלעים והאבנים החדות שמונעות ממך להגיע אל אשר איותה נשמתך. גם כאשר הצלחת להתקדם עוד כברת דרך. חלוק אבן קטן, גורם לך להחליק שוב במדרון התלול. הנפילות החוזרות ונשנות, כמעט שמייאשות אותך. אך רצונך הנחוש, לכבוש את הפסגה המיוחלת, גורם לעיניך הלאות להיפתח. ולראות את הצלילים המלטפים, המכוונים אותך. בואכה נקודת השיא. ולאורך כל הדרך, מבטך מתמקד בקולות הקוראים לך להמשיך, למרות הכל.

1. במהלך הטיפוס המייגע. נשלח לך חבל ממרומים. כדי להקל עליך את המלאכה. תפסי את הכבל המשתלשל. והיעזרי בו לעלות. אומר המדרש, שבזמן מתן תורה. היה יוצא מכל דבור של ה', מלאך. והיה הולך, לכל אחד ואחד מישראל. ושואלו, האם אתה מקבלני? האם אתה מקבל אלקותו של ה' יתברך? וכשהיה אומר לו,  הן היה אותו מלאך, מנשקו. מילותיו של הבורא. הופכות לך, לתמונה וחזון חיים. אמרי כן, לדבריו של מלכנו. קבלי את מלכותו. ישקנו מנשיקות פיהו. כך תקבלי כוחות, בצעדה ההררית.

2. גם אם נפלת, אל תתייאשי מלחזור שוב על אותה כברת דרך. כנראה שתגלי שם הפתעות שלא ראית קודם. אם שמוע תשמעו. אם תחזור על לימודך ששמעת, תתחכם בו  ותבין דברים חדשים, מתוך דברים ישנים. (שפתי חכמים) שמעי פעם נוספת. את מה ששמעת ולמדת. באופן זה, יתגלו לך חידושים. שירעננו את דרכך הארוכה.

3. כשבעלי הניסיון סוללים את השביל עבורך, מבחינתך לא נשאר אלא להלך עליו. ושמענו ועשינו. עם ישראל מבקש לשמוע את המשך הדיברות ממשה. והם מבטיחים לקיים. ולקבל לעשות כל דבריו. כאילו שמעו מפי השכינה. (אור החיים) שכינה מדברת, מפי גרונם של גדולי ישראל. כשאת שומעת בקולם. משעול החיים המתפתל. מתיישר תחת רגליך.

4. ההד החוזר מן ההרים. נותן תמונת מצב על מיקומך הנכון. שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד. ה-ע' וה-ד' גדולות. להראות שהקב"ה וישראל, מעידין זה על זה. (כלי יקר) העדות שאת משמיעה ושומעת כל חייך. האמונה ב"אין עוד מלבדו." אלה ידהירו אותך במעלה ההר. עד שתגיעי ליעד.

יהי רצון שקול אביך שבשמים יהדהד בנתיבי עולמך, ואוזנייך השומעות אותויתענגו על אהבתו האין סופית. תגיעי לפסגה, וממנה תשקיפי על הארץ הטובה אשר נתן לך.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא מרצה ויוצרת. כתובת המייל - 8400398@gmail.com

תגיות:יעל עט לויפסגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה