סמארטפונים ואינטרנט

לא תאמינו מה הסטאטוסים שלכם בפייסבוק מלמדים עליכם

מחקר חדש ערך מבחנים פסיכולוגיים ל-555 משתמשי פייסבוק, וגילה קשר ברור בין תכונות האופי ונושאי הסטאטוסים שלהם

אא

פסיכולוגים מאוניברסיטת בברונל בלונדון סקרו משתמשי פייסבוק כדי לבדוק האם תכונות אופי משפיעות על בחירת הנושאים לכתיבת סטאטוסים.

הנתונים נאספו מ-555 משתמשי פייסבוק שמלאו שאלונים פסיכולוגיים שבודקים חמש תכונות אופי: מוחצנות, נוירוטיות, פתיחות, נועם הליכות ומצפוניות. בנוסף, השאלונים בדקו הערכה עצמית ונרקיסיזם.

ניתוח הנתונים מגלה כי אנשים עם הערכה עצמית נמוכה מעלים לעיתים קרובות יותר סטאטוסים על בן/בת הזוג שלהם. נרקיסיסטים מעלים לעיתים קרובות יותר סטאטוסים על ההישגים שלהם, וכן על התזונה שעליה הם מקפידים ושגרת הכושר הגופני שלהם – כנראה כדי להדגיש את המאמץ שהם עושים כדי להשיג מראה חיצוני אטרקטיבי.

אנשים שהצטיינו במצפון מפותח, לעומת זאת, העלו יותר סטאטוסים על הילדים שלהם.

הפסיכולוגית ד"ר טרה מרשל, מעורכי המחקר, אומרת: "זה לא צריך להפתיע שהסטאטוסים בפייסבוק משקפים את תכונות האישיות של הכותב, אבל חשוב להבין למה אנשים מסוימים כותבים על נושאים מסוימים...נרקיסיסטים מקבלים הרבה תגובות ולייקים על הסיאטוסים שלהם, אבל בהחלט ייתכן שחברי הפייסבוק שלהם מגיבים מתוך נימוס אבל בעצם לא סובלים את ההתרברבות האגואיסטית הזו. יותר מודעות לאופן בו הסטאטוסים שלכם נתפסים על ידי חברים יכולה לעזור לכם שלא להרגיז אנשים".

קבוצת החוקרים אף ציינה שנדרשים מחקרים נוספים שיבדקו תגובות לנושאי סטאטוסים מסויימים, והאם יש נושאים שמעמידים אנשים בסיכון רב יותר לאבד חברים בפייסבוק.

תגיות:פייסבוקאינטרנטמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה