חדשות יהדות

הרב לסרי במסר מיוחד לט’ באב: "הישמרו ממחלוקות"

לאחר ששכל את בנו שמעון יוחאי ז"ל ואת חמותו הגב' רג'ינה כראדי ז"ל – מזכה הרבים הרב מיכאל לסרי, במסר תקיף לט' באב: "הבעיות של בית ראשון תוקנו, ולכן 'חזרו הביתה'. אבל הבעיות בבית השני עדיין לא תוקנו והן השנאת חינם, והמחלוקות של הדור הזה"

הרב מיכאל לסרי (קרדיט: צילום מסך)הרב מיכאל לסרי (קרדיט: צילום מסך)
אא

בשעה שכולנו מתאספים 'איש אחד כלב אחד' להתאבל על חורבן בית מקדשנו ותפארתנו, ולזעוק מרה על בניינו – הרב מיכאל לסרי, שחווה השנה אובדן כפול ושכל הן את בנו שמעון יוחאי ז"ל, והן את חמותו -  מסתכל בעיניים מפוכחות על מצבו הרוחני של עם ישראל, ומבקש להעביר מסר חד וחלק לסיום 2000 שנות גלותנו: "הבעיות בבית ראשון תוקנו ולכן 'חזרו הביתה'. אבל הבעיות בבית השני עדיין לא תוקנו. השנאת חינם... הדור שלנו זה דור של מחלוקות. מי שרוצה שיגידו לו בעתיד, שהביא את המשיח – שייזהר מאוד בנושא של המחלוקות. זה מאוד מסוכן", הוא אומר.

לדברי הרב, תשעה באב הוא היום 'המר והנמהר' של עם ישראל. "דווקא ביום הזה אומרים חז"ל כי חורבן שני ננמצאים כבר בגלות 2000 שנה כמעט, ולא נגאלו. חורבן בית ראשון היה עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים, אבל אחרי 70 שנה חזרו הביתה. ואילו החורבן השני, כבר 2000 שנה".

לדבריו, בכל מצב שבו שואלים אותנו לדעתנו, ובתשובתנו יש סיכון להיכשל בלשון הרע או בשנאת חינם, עדיף שנשתוק. "אל תתערבו. אם שואלים אתכם מה הדעה שלכם, כשזה אמר ככה וזה אמר ככה – תשתקו. חבל להפסיד את העולם הבא שלך, בשביל מילה אחת על מישהו".

בנקודה זו מביא הרב לסרי את סיפור המחלוקת הידוע של ר' יהונתן אייבשיץ ובעל היעב"ץ, שזכו שניהם לגן עדן כי המחלוקת ביניהם אכן הייתה לשם שמיים, אולם התלמידים שדיברו וחוו דעתם כל אחד לצד אחר – קיבלו את עונשם בגיהנום, היות ו"אסור להתווכח ולחלוק על גדולי ישראל", כדבריו.

תגיות:לשון הרעחורבןתשעה באבמחלוקתהרב לסרישמעון יוחאי לסרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה