כתבות מגזין

גיא זו-ארץ: "שולחן שבת זה משהו שמוכיח את עצמו"

מנחה הטלוויזיה, גיא זו-ארץ מספר על התקרבותו ליהדות, ומודה: "יש לי חלום להיות שליח ציבור בבית כנסת"

גיא זוארץ (צילום: עמית ישראלי, יחצ)גיא זוארץ (צילום: עמית ישראלי, יחצ)
אא

גיא זו-ארץ מנחה אהוב של תכניות טלוויזיה במספר ערוצים, ואף הנחה השנה את חידון התנ"ך. זו-ארץ (43) נשוי ליעל בר זוהר ולהם שלושה ילדים: יהלי (9), אורי (5) וליה (שנה).

בראיון שהעניק ל'ישראל היום', מספר זו-ארץ על התקרבותו לדת ועל תמיכתה של אשתו בכך. "גדלתי בין קודש לחול", הוא אומר. "היום אני מכניס קודש לתוך החיים שלי. אנחנו עושים קידוש והולכים לבית כנסת, אני מכניס ערכים יהודיים ומשמיע לילדים את פרשת השבוע. בשבת, לרוב, אנו נשארים בבית. אני גם לא עובד בשבת, מעדיף להיות עם המשפחה".

לשאלת המראיין: "אתה רואה את עצמך מתחזק עוד?", הפתיע זו-ארץ בתשובתו: "אני רואה את עצמי מתעמק בקבלה, ללמוד עוד דברים. יש לי חלום ישן להיות שליח ציבור בבית כנסת. אני זוכר איך סבא שלי היה עולה ושר, והייתי מסתכל עליו". 

ומה בנוגע לרעיה? "יעל לגמרי אתי בהתקרבות לדת. היא באה מבית מאוד חילוני ויש לה צימאון רב למסורת. שולחן שבת זה משהו שמוכיח את עצמו".

כאשר התארח זו-ארץ לתכניתו של העיתונאי דודו כהן 'בכיוון אחר', סיפר על הגישה שלו ושל רעייתו בנוגע לחינוך הילדים: "הכל מתחיל בבית. העבודה שאתה עושה בבית - אלו הפירות שתקטוף אחר כך. הם יראו את אמא ואבא כל היום על האייפונים או כל היום בחומר? הם יהיו כאלה", כך התבטא זוארץ בריאיון, "בבית שלנו הילדים יודעים לשיר את כל הפיוטים. הם הולכים אתי לפעמים לבית הכנסת, וזו כל הזמן העבודה שלנו - להכניס אותם לדבר הזה בצורה חלקה. כשאני רואה אותם היום, אני מבסוט".

על השאלה, כיצד אשתו יעל 'זורמת' עם הגישה החינוכית המעניינת הזו, אמר זוארץ: "מאוד מאוד אוהבת את זה, ומאוד מעריכה את זה. יש לה איזה צימאון לדבר הזה - לפשטות, למסורת, ליהדות. היא מתמידה יותר ממני בשיעורי קבלה. אין מה להגיד, היא חזקה בדבר הזה. ושנינו, אתה יודע, פוסעים בזה בזהירות ובנחת. אנחנו מבינים את התרומה של זה".

צפו בריאיון המלא והמרתק עם גיא זוארץ, בתוכנית 'בכיוון אחר':

 

תגיות:גיא זוארץשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה