חדשות בארץ

כיצד הגיב יצחק רבין לאזרח שירה במחבל מנוטרל? לא תאמינו

בשלהי כהונתו של יצחק רבין, בשנת 1992, התרחש אירוע דומה לפרשית אלאור אזריה, כאשר נהג אוטובוס ירה למוות במחבל מנוטרל. ההבדל הקטן: תגובתם של ראשי מדינה ומערכת הביטחון

יצחק רבין זל (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)יצחק רבין זל (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

בחודשים האחרונים סוערת הארץ אל מול העמדתו לדין של אלאור אזריה, חייל מחטיבת כפיר, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל.

77% מהציבור הישראלי סבור שנעשה לאזריה עוול, כך  עולה מסקר שערך אתר ynet. עולות ונשמעות טענות להתנהלות שאינה הוגנת מצד המערכת הצבאית שהואשמה כמי שהפקירה חייל בשטח ואינה ניסתה אפילו לא למראית עין לנהל משפט הוגן. הציבור הישראלי סבור כי ראשי מערכת הביטחון לא נהגו כשורה, לאחר ששר הביטחון לשעבר יעלון והרמטכ"ל קבעו כי הוא 'סרח', עוד בטרם הסתיים התחקיר הראשוני בעניין.

בימים האחרונים, חשף העיתונאי שמעון ריקלין כי לפני 24 שנה, בתקופת כהונתו של יצחק רבין כראש הממשלה, התרחשה פרשה זהה לפרשה זו, אלא שתגובתם של ראשי מערכת הביטחון ושל ראש הממשלה היתה שונה לחלוטין.

מדובר בפרשה שאירעה בשנת 1992 בזמן ממשלת רבין, או אז דקר מחבל 2 שוטרים בשער שכם, כאשר אחד מהם, דדי פנחס הי"ד, נפטר מאוחר יותר מפצעיו. המחבל נוטרל ושכב על הארץ כשהוא מדמם. מספר דקות לאחר מכן הגיע לזירת האירוע נהג אוטובוס 'אגד', שירה בראשו של המחבל והרג אותו.

בדיווח חדשותי שהועבר באותו ערב, אמר המגיש דן כנר כי "ראש הממשלה יצחק רבין שיבח הערב את הריגת המחבל שדקר למוות את השוטר דדי פנחס ופצע שוטר נוסף במזרח ירושלים". המגיש ציטט את דברי רבין: "כך צריך להיעשות לכל מי שינסה לתקוף שוטר, חייל או כל אזרח הנושא נשק ברישיון".

גם חבר הכנסת צחי הנגבי מסיעת הליכוד, אז חבר באופוזיציה, צוטט בדיווח. "הנגבי תבע משר המשטרה להעניק ציון לשבח לשוטר ולאזרח שירו למוות במחבל שדקר שני שוטרים. חבר הכנסת הנגבי דורש להימנע מכל פעולה או חקירה שתרתיע אזרחים מלהגן על זולתם".

"הנה מקרה שמספר לכם את האמת. שאנחנו אכן עוברים תהליכים, אבל הפוכים ממה שמספרים לכם. פעם ידענו לגבות את השוטרים והחיילים שלנו ואיש לא העלה על דעתו להפקיר אותם ולהעמיד אותם לדין", סיכם ריקלין את השוואתו בין אז להיום.

תגיות:יצחק רביןמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה