חדשות בעולם

ההודים שהורגים בני אדם כדי להגן על פרות

קבוצות קיצוניות בהודו מטילות את אימתן על המדינה כשהן תוקפות את כל מי שנחשד בהריגתה של פרה – או אפילו בצריכת בשר בקר

אא

כל תייר ישראלי שנקלע אי פעם להודו מכיר את המראה המשעשע של פקק תנועה אדיר שנגרם בגלל פרה שרובצת בניחותא על הכביש. הדת ההינדית מאמינה שפרות הן קדושות – ומתייחסת אליהן בהתאם.

אלא שלאחרונה, סבורים מנהיגי הודו, התחילה הסגידה לפרות לצאת מכלל שליטה. באירוע שזכה לפרסום רב, קיצוניים הינדים תקפו באלימות רבה קבוצה מקסטה נמוכה יותר על כך שהעזו לפשוט את עורה של פרה. בהודו שורר גם כך מתח רב בין הקסטות – המעמדות החברתיים השונים – והתקרית היתה כמו גפרור שהצית חבית חומר נפץ. אנשי הקסטה הנמוכה יותר יצאו לרחובות והשליכו פרות מתות על משרדי ממשלה, והנושא אף הגיע לדיון בפרלמנט.

ראש ממשלת הודו, נרנדה מודי, התבטא אתמול לראשונה בפומבי בנושא. הוא גינה את ההתקפות המתבצעות במדינה על ידי חוליות 'להגנת פרות' והודיע שהמשטרה תחקור כל אלימות שהן מעורבות בה. "מגני הפרות המזויפים האלה – הם לא קשורים בכלל לפרות, הם רק מנסים להפעיל לחץ על החברה שלנו", אמר מודי. רבים בהודו שמחו לשמוע את ראש הממשלה שלהם מתבטא סוף סוף נגד אלימות במסווה דתי שפשטה במדינה, אבל היו אחרים שמתחו ביקורת דווקא.

"יש הרבה התנגדות לדברי ראש הממשלה בקרב קבוצות להגנת פרות", אמר פעיל בכיר בקבוצה כזו בשם נוואל קישור שארמה. "היום מודי קורא לנו בריונים, אבל אנחנו נמשיך בעבודה ובסיורי לילה כדי להגן על פרות".

שמונים אחוזים מקרב אוכלוסיית הודו הם הינדים, והאדוקים שבהם, כאמור, סוגדים לפרות. בהתאם לכך, במחוזות רבים בהודו החוק אוסר לשחוט פרות, לאכול אותן או לעשות בהן שימוש כלשהו, וגם קובע לכך עונשים. 'החוליות להגנת פרות', עם זאת, טוענות שפעילותן נצרכת כי הרשויות לא אוכפות את החוק. הפעילות שלהם לא נרתעת מאלימות קשה: בספטמבר הקודם קבוצה אחת כזו היכתה למוות אדם שנתפס אוכל בשר בקר, ולפחות חמישה נוספים נהרגו מאז בנסיבות דומות. עשרות נפצעו.

כלי תקשורת מערביים תיעדו בחודשים האחרונים כיצד 'הקבוצות להגנת פרות' יוצאות לפעול כשהן חמושות סכינים ומקלות, ואורבות בכבישים חשוכים למשאיות שלדעתם עלולות להכיל פרות מתות. "זה קרב לחיים ולמוות", מצהיר ויינדרה סינג, פעיל בהגנת פרות. "או שהם ימותו או שאנחנו – אבל לא ניתן לאף אחד לאכול כאן בשר בקר!"

תגיות:הודופרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה