חדשות בארץ

נס רפואי: המאבטח צביקה כהן חוזר לביתו

צביקה כהן נפצע אנושות כאשר הוכה בגרזן בפיגוע בקניון במעלה אדומים, הרופאים הכינו את המשפחה לנורא מכל, אך כהן חזר לעצמו באופן ניסי והשתחרר לביתו. "הכל בזכות האמונה והאופטימיות"

צביקה כהן (צילום: באדיבות המשפחה)צביקה כהן (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

הלא יאומן קרה: בניגוד לתחזיות הרופאים ולסטטיסטיקות המקובלות, המאבטח צביקה כהן, אשר נפצע באורח אנוש בפיגוע בו הותקף בגרזן על ידי מחבל בקניון במעלה אדומים, חוזר לביתו על שתי רגליו, כשהוא בריא ושלם.

כהן, אשר ביום ראשון הקרוב עומד לחגוג יום הולדת 48, זכה במתנת יום ההולדת הגדולה ביותר שיכול היה לבקש – לחזור הביתה ולהתאחד עם אשתו ועם חמשת ילדיו שכל כך מחכים לו. זאת לאחר שהיו רגעים בהם הרופאים כבר הכינו אותם לנורא מכל והסבירו שהאב היקר לא ישרוד, וגם אם כן, הוא לעולם לא ישוב לתפקד כמו בעבר.

כהן נפצע לפני כחצי שנה בפיגוע שהתרחש בשעת לילה מאוחרת בתוך מתחם הקניון. הקניון היה סגור בעת התקיפה, אולם מי שפגע בו היה עובד פלסטיני שהועסק בתוך הקניון.

בשבועות האחרונים, לאחר שכהן שב לאיתנו, הוא גם שחזר את מה שקרה: "הייתי בחדר הבקרה, שמעתי נקישה בדלת, היה זה אחמד שבא לקחת מפתחות של הקניון כדי להכניס פועלים. פתאום הוא הניף גרזן והכה אותי פעם אחר פעם. נלחמתי בו עד שהתמוטטתי. הכרתי אותו במשך עשרה חודשים, היינו חברים, עישנו ביחד, שתינו קפה ביחד והוא בגד בי".

כהן פונה מהזירה במצב אנוש לבית החולים, שם הוא שכב במשך שלושה שבועות, מחוסר הכרה. לאחר מכן קרה הנס, הוא התעורר והועבר לשיקום בבית לוינשטיין. בתחילה היה חלק מגופו משותק, אך הודות לטיפולים אינטנסיביים הלך מצבו והשתפר.

כעת, בתום שיקום של כחצי שנה, חוזר כהן לאשתו ולילדיו. "אני בעיקר מתגעגע לילדים, והדבר הראשון שאעשה הוא לחבק אותם", הוא אמר עם שחרורו, ואף הוסיף: "אני גאה בכך שהצלחתי להשתקם ואין לי ספק שאחזור לעצמי לחלוטין".

כשנשאל מה עזר לו להתגבר הוא השיב: "אני חושב שהאמונה והאופטימיות". עם זאת הוא הודיע: "לעבודה באבטחה לא אחזור. אני רוצה כעת לנוח מכל הטלטלה שעברתי".

תגיות:צביקה כהןפיגועמעלה אדומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה