חדשות בארץ

דוח רשמי של משרד החינוך: כמחצית מבוגרי התיכון לא זכאים לבגרות, עשרות אלפים סבלו אלימות

בוגרי התיכונים בשנת 2015 לא מאמינים שלמורים אכפת מהם, לא מוצאים עניין בחומר הנלמד, ורבים מהם סבלו מאלימות ואיומים בשנים שלמדו בתיכון

  • כ"ז תמוז התשע"ו
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד החינוך פרסם אתמול דוח ראשון מסוגו בשם 'התמונה החינוכית' הכולל נתונים רבים על מצב בתי הספר התיכוניים בישראל והישגי התלמידים. הנתונים הללו מקיפים 369 אלף תלמידים שלמדו בתיכונים בישראל בשנת 2015.

כשמדובר באחוז הזכאים  לבגרות, המספרים מדשדשים במקום בעקשנות. גם השנה אחוז הזכאים עולה רק במעט על חמישים אחוזים – 56% מבוגרי התיכון זכאים לבגרות. על אף הקמפיין הנרחב שניהל משרד החינוך כדי להעלות את אחוז הנבחנים בחמש יחידות במתמטיקה, רק 10.4% מכלל מסיימי י"ב ניגשו לבחינה הזו – עליה מתונה ביותר מ- 9.5% שניגשו לבחינה בשנה שעברה.

אבל אחוזי הזכאות לבגרות אינם הנתונים הפסימיים ביותר בדוח. 56% מהתלמידים דיווחו כי אינם נהנים בלימודים ואינם חושבים שהלימודים בתיכון יסייעו להם בהמשך החיים. 63% מהתלמידים טענו כי לדעתם למורים לא אכפת מהם ולא מעניין אותם איך הם מרגישים. שלושה רבעים מכלל התלמידים אמרו כי לא ירגישו בנוח לדבר עם מורה על משהו שמעציב או מטריד אותם.

הזירה החברתית בתיכונים בישראל, מסתבר, גם היא לא משהו להתגאות בו. 25 אלף תלמידי תיכון היו מעורבים בשנה שעברה באירועי אלימות בתוך בית הספר – כלומר, 7% מכלל תלמידי התיכון בארץ. 5% מתלמידי התיכון טענו כי ספגו "מכות חזקות", ואחוז דומה סיפר כי הוכה בחפץ או סבל מחרם חברתי או איומים באלימות שהופנו אליהם.  15% מתלמידי התיכון סבלו מדחיפות.

 

תגיות:משרד החינוךתיכוןאלימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה