חדשות יהדות

לפני היציאה לפגרת הקיץ: חוק הליבה אושר סופית

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה שניה ושלישית את התיקון לחוק הליבה, המבטל את החובה ללמד בין 10-11 שעות בשבוע מתמטיקה, מדעים ואנגלית במוסדות החינוך החרדים

ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הליבה, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לסיעות החרדיות.

על פי התיקון, שאושר ברוב של 41 חברי כנסת, תבוטל החובה ללמד בין 10 ל-11 שעות בשבוע מתמטיקה, מדעים ואנגלית במוסדות החינוך החרדים. עם זאת, התיקון יאפשר לשר החינוך שיקול דעת באשר להחלטה על תנאי התקצוב של מוסדות הפטור.

בשבוע שעבר אושר החוק בקריאה ראשונה, וכעת הזדרזו  הנציגים להעבירו בקריאה שניה ושלישית, עוד בטרם תצא הכנסת לפגרת הקיץ.

על פי עמדתם של גדולי ישראל, תחום החינוך הינו חשוב ביותר. בדורות עברו נאבקו מורי הדרך של הציבור החרדי לשמר את מעמד "מוסדות הפטור", אשר הוא בעל עצמאות בבחירת תכני הלימוד, ומתוקצב על ידי משרד החינוך ב-55% בלבד.

מעמד זה בוטל בממשלה הקודמת, על ידי יאיר לפיד, וכעת נכלל בהסכמים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות.

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, אמר בהצגת החוק כי "בן גוריון התחייב בפני כל יהודי כי יתחנך לפי אורח חייו, הוא הבין שאינו יכול לכפות על אף יהודי לחיות לא לפי המסורת. 65 שנה נהגה אתם כך הכנסת עד שהגיעה הצעת החוק של יש עתיד".

"כאשר היישוב היהודי היה קטן יותר, אותם יהודים התרכזו בעיקר בירושלים. לאחר שהוכרזה המדינה, במסגרת חוק חינוך חובה שנחקק בימים ההם, כפי שקבעו בחוק מעמד לארבעת הזרמים, דרשה אגודת ישראל בשם גדולי ישראל לקבוע מעמד מיוחד לאותם מוסדות שקיבלו את ההגדרה 'מוסדות פטור'. היהודים שהסכימו לשלוח את ילדיהם למוסדות פטור, ידעו מראש שהם לא ייהנו מהתנאים והכספים שיכול לקבל כל ילד אחר הלומד באחד מהזרמים. זה היה מאבק עיקש שניהל אותו הרב יצחק מאיר לוין, בהנחיותיו הברורות של הרב מבריסק.

פרוש המשיך ותהה: "איך 'יש עתיד' חשבו לכפות על יהודים שינויים בתכני הלימודים? זה הפירוש שלהם להגדרה של 'מדינה יהודית ודמוקרטית'?

תגיות:חרדיםחוק הליבהלימודי ליבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה