סיפורים אישיים

החמיץ את ה'אייטם של החיים שלו', כדי לשמור שבת: העיתונאי הדתי של 'וול סטריט', מדבר

גרגורי צוקרמן, עיתונאי יהודי המכהן ככתב ב'וול סטריט ז'ורנל' - פספס לאחרונה את ה'אייטם של חייו', היות ושמר על קדושת יום השבת. למרות שמדובר באייטם עליו עמל במשך זמן רב, הוא ממש לא מצטער על כך. "לא משנה באיזו סנסציה עיתונאית מדובר – שום דבר שבעולם, לא יגרום לי לחלל שבת"

גרגורי צוקרמן (צילום מסך יוטיוב)גרגורי צוקרמן (צילום מסך יוטיוב)
אא

סרטון חדש שפורסם לאחרונה ביוטיוב, מציג את פעלו של העיתונאי היהודי גרגורי צוקרמן (המועסק ככתב בעיתון היומי 'וול סטריט ז'ורנל')ושופך אור על חייו כאדם חרדי בתקשורת הכללית של ארה"ב. אחת הסוגיות היותר מעניינות שנדונו בסרטון הייתה האופן שבו הוא מצליח לסקר מדי יום את תמונת המצב הפיננסית העולמית, והשאלה כיצד הוא יכול להמשיך את הסיקור אף ביום שישי, (עבור הגויים זה יום לכל דבר), בסמוך לכניסת השבת?

על כך עונה צוקרמן ואומר כי אין ספק שבשנים עברו, הדבר הקשה עליו מאוד. "אבל כשאין ברירה, הקולגות שלך מבינים את המצב ומכבדים אותך", הוא אומר. בהתייחסו לעובדה שהוא עובד בעיתון הרחוק מכל סממן יהודי כלשהו, מוסיף צוקרמן ואומר כי דווקא משום שהוא יהודי שומר תורה ומצוות, הוא זוכה לאהדה והערכה מצד הקולגות שלו. "שותפיי ואני עבדנו במשך תקופה ארוכה על סיקור של חברה מסוימת, על השקעותיה הכלכליות ואגרות החוב שלה", משחזר צוקרמן.  

"ואז הגיע ראש השנה שחל בשבת, ובאותם ימים לא הגעתי למשרד. כמה ימים אחרי כן פתחתי עיתון, והידיעה הראשונה ש'היכתה' בתודעתי היא שמנכ"ל החברה הזו, התפטר מתפקידו באופן פתאומי. עבורי זו סנסציה של ממש, ואלמלא ראש השנה, אני זה שהייתי זוכה לסקר את הסיפור. באותו רגע הרגשתי נורא, כאילו אני מאכזב את הצוות שלי. אבל הם דווקא לקחו את זה בצורה קלילה, ולא התרגשו יותר מדי – מה שהוביל אותי לנבור קצת יותר עמוק, ולהבין את המסר שחיכה לו במיוחד בשבילי, והוא שלא משנה מה קרה ויקרה בעתיד של עולם התקשורת, בשבת שלי, בחגים שלי, אף אחד לא נוגע. נקודה. א משנה באיזו סנסציה עיתונאית מדובר – שום דבר שבעולם, לא יגרום לי לחלל שבת. כי בשורה התחתונה, אנשים מעריכים את מי שיש לו ערכים שהוא שומר עליהם בחירוף נפש".

 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה