כתבות מגזין

המדריך לבחירת צימר: איך לזכות לנופש מהחלומות ולא מהסיוטים?

אתם רוצים לנפוש ולנוח, אך במקום זה מוצאים את עצמכם בצימר צפוף עם חצי מכמות המיטות שהובטחה? קיוויתם לזכות בחופשה חלומית, אך הריחות של הרפת ושל הלול הורסים לכם את כל האווירה? חלמתם על בריכה פרטית, אך גיליתם שהיא משותפת לכל באי הצימרים באזור והרחצה בה מעורבת? רגע לפני שאתם בוחרים את הצימר לחופשה, קבלו את המדריך המלא, אשר בעקבותיו בחירתכם תהיה יותר מושכלת ונבונה

אז איך תבחרו את הצימר שלכם? (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)אז איך תבחרו את הצימר שלכם? (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

נוף פנורמי מרהיב, בריכה פרטית, מטבח מאובזר, מצעי יוקרה, סבונים, יינות, נרות, ומה לא? אלו הן רק חלק מההבטחות שמושמעות באוזניכם כאשר אתם מזמינים את הצימר שלכם, בדרך לחופשה שעליה אתם חולמים במשך כל השנה.

על פי נתוני משרד התיירות, רוב הישראלים שיוצאים לחופשה בארץ לנים במלונות, לרוב של 5 או של 4 כוכבים, אולם בעדיפות הבאה מופיע הצימר, כאשר 17% מהנופשים בישראל בוחרים לנפוש בו, והוא מגיע לפני מלון 3 כוכבים, בו מתאכסנים 10% בלבד מהנופשים. אין זה פלא שבחודשי הקיץ הביקוש לצימרים מרקיע שחקים, ודומה כי אין צימר אחד במדינה שנשאר ריק.

אז אם גם אתם מבקשים למצוא צימר שיתאים לכם, עוד לפני שאתם מתחילים לתור אחריו, כדאי שתנסו לחשוב מה חשוב לכם שיהיה בו. האם אתם חפצים בפרטיות ובשקט? ואולי אתם דווקא מעוניינים להיות סמוכים למקום יישוב, כדי שתוכלו לקנות מוצרים במכולת, ולהגיע בקלות לאתרים ולאטרקציות? האם חשוב לכם שתהיה בריכה בצימר או שהנוף מהמרפסת הוא שמעניין אתכם? ומה בנוגע לילדים – תרצו עבורם חדר עם כניסה נפרדת, או שמא אינכם מוכנים בשום אופן שהם לא יהיו צמודים אליכם? כדי לעזור לכם להבין את העומד לפניכם, שוחחנו עם מומחים ועם בעלי צימרים, והרכבנו את המדריך המלא לבחירת הצימר המתאים.

 

שלב א': מיקום הצימר

יותר מ-10,000 צימרים פזורים ברחבי הארץ. 90% מהצימרים פועלים בצפון הארץ, בגליל או בגולן, אך מצד שני יש גם צימרים מדבריים בדרום הארץ ואפילו באזור ירושלים.

אם אתם מתגוררים במרכז ולא רוצים להרחיק יתר על המידה, ייתכן שהצימרים שבאזור ירושלים או הדרום הקרוב יתאימו לכם במיוחד. נסיעה קצרה, מבלי לעמוד בפקקים, וכבר תגיעו אל הפסטורליה המופלאה. לעומת זאת, רוב הנופשים בתקופה זו של השנה מעדיפים עשרת מונים את אזור הצפון.

גם אם אמרתם צפון, יש מגוון של אזורים ומקומות שהצימר יכול להיות בהם, וכאן חשוב שתשאלו את עצמכם – האם אתם רוצים צימר צפוני ביותר (אפשר אפילו באזור החרמון) או שאתם מעדיפים צימר כמה שיותר סמוך לטבריה? ומה בנוגע לצפת או למירון? אם אתם מתכוונים לנפוש בשבת, אלו האזורים שיתאימו לכם ביותר, שכן הם מזמנים אווירה שבתית בלתי נשכחת.

אם אתם באים כזוג ומחפשים את השקט שלכם כדאי שתבחרו בצימר המנותק ביותר שקיים. לעומת זאת, אם אתם באים עם ילדים, חשוב שתוודאו שבאזור הצימר יש אטרקציות שיכולות להתאים להם, ושהוא לא מבודד מן העולם. עבור ילדים די בכך שבאזור יהיו פינות חי, רכיבה על סוסים, וגינת שעשועים, והם לא יצטרכו דבר נוסף במשך כל החופשה.

 

שלב ב': מה כולל הצימר?

אם אתם באים כמשפחה הקפידו על כך שהצימר יתאים לכמות הנפשות ולהרכבן, כיוון שצימרים למשפחות כוללים לעתים כמה בקתות אירוח. בנוסף, בררו אצל בעל הצימר אם יש לו אטרקציות מיוחדות לילדים (ערסל, צעצועים לקטנטנים, מתקני חצר, ועוד).

בתקופת הקיץ יש רבים שמעוניינים בכך שתהיה בצימר בריכה, אך כאן חשוב מאוד שתוודאו שהיא מגודרת, כדי שהילדים המתרוצצים בחוץ לא ייכנסו לתוכה חלילה מבלי שתשימו לב. מומלץ גם לברר האם הבריכה היא פרטית שלכם, או שמא אתם חולקים אותה עם נופשים נוספים? במידה והבריכה היא של כולם, בררו אם יהיו בה שעות רחצה נפרדות.

גם בלי קשר לבריכה, חשוב מאוד לעמוד על נושא הפרטיות במקום. אל תשאלו את בעל הצימר אם 'יש פרטיות?' (ברור שיגיד שכן). במקום זה נסו לשאול אותו האם אפשר לראות מהמרפסת של הצימר את השכנים ואת הצימרים האחרים. כדאי גם לנסות לברר האם יש באזור מקומות גידול של בעלי חיים, כמו לולים ורפתות. ריחות כאלו עלולים להפריע ולפגום מאוד בנופש.

אל תתביישו לשאול את בעל הצימר על כל מה שמעניין אתכם. גם אם ראיתם תמונות מרהיבות של הצימר שפורסמו באתר, עדיין ייתכן שהן כלל אינן משקפות את המצב האמתי שלו, ועל כן בררו ושאלו הכל.

 

שלב ג': בודקים ברשימות

בימים אלו ב'איגוד הצימרים' ניסו ליזום תו תקן שיחייב את בעלי הצימרים לסטנדרטים מסוימים. המשמעות למהלך כזה היא גדולה מאוד, כי כאשר אדם ירצה להזמין צימר, הוא יוכל לדעת בוודאות כי ברגע שיש לו תו תקן, אז זה מוכיח על כך שהוא עומד בכל הקריטריונים, ובנוסף - אם יתעורר סכסוך כלשהו בין בעל הצימר לאורחים, יהיה אפשר לדון אתו בעניין בוררות. רשימת הצימרים עדיין אינה מפורסמת באופן רשמי, אך ניתן ליצור קשר עם האיגוד כדי לשמוע על צימרים מומלצים.

אפשרות נוספת היא להתייחס לתו התקן שקבע משרד התיירות. באתר המשרד מופיעה רשימה של כ-700 צימרים בארץ, אשר דורגו על ידי המשרד, וברגע שצימר מצטרף לרשימה הוא מקבל סמל BB המוכיח כי הוא נבדק ואושר. עם זאת, חשוב להדגיש כי לא מדובר באישור שבודק את הצימר מבחינה דתית וגם לא מבחינת היופי שלו. מדובר רק בנתונים אובייקטיבים (בטיחות, וכדומה) שניתן למדוד ולאמוד אותם.

 

שלב ד': בירור כשרות

אם שכירות צימרים באופן כללי היא תמיד דבר שמוכרחים לתת עליו את הדעת, הרי שכאשר מדובר בציבור שומר מצוות, הדברים חשובים פי כמה.

יש לא מעט צימרים שמצהירים כי הם מתאימים לאירוח של משפחות שומרות מצוות, אך בפועל בכלל אין להם שעוני שבת בכל החדרים, אין להם פלטה לשבת וגם לא מזוזות בכל הפתחים, כי בעצם אף אחד לא מונע מהם לכתוב שהם מתאימים לציבור הדתי, אז למה שלא יכתבו?

גם נושא הכשרות אינו פשוט כלל. בהקשר הזה חשוב להדגיש בכל הנוגע לשימוש בכלי המטבח שמוצעים בצימר, יש ללמוד היטב את הנושא ולהבין במה דברים אמורים. כי למרות שלעתים יכולים להיות בצימר שני כיורים, אף אחד לא מבטיח לנו שהנופש הקודם לא ערבב ביניהם, וגם אם על הסיר מופיעה המילה 'בשרי', לעולם לא נוכל לדעת בוודאות שלא הוכנסו לתוכו מוצרים חלביים. מה עושים? מדובר בשאלות הלכתיות שיש בהן הרבה חילוקי דעות, וכל אחד ישאל את רבו.

אבל גם בנוסף לכך, ככל שהצימרים יותר יוקרתיים, כך הם כבר לא מציעים רק מקום לינה, אלא כוללים גם ארוחת בוקר, יינות ומוצרי מזון שונים. יש לא מעט צימרים שמפרסמים כי הם מציעים ארוחת בוקר 'כשרה', אך לא תמיד יש להם תעודת הכשר מטעם הרבנות המקומית (הדבר, אגב, מהווה עבירה על החוק).

לכן, חשוב מאוד לדרוש מבעל העסק להציג תעודת כשרות (במידה והוא מציע שירותי מזון). זה גם יועיל לכך שבעלי הצימרים יבינו שכדאי ומשתלם להם להשקיע בנושא הכשרות, כי באופן זה הם ישיגו עוד קליינטים.

 

שלב ה': כמה תשלמו?

שאלת השאלות היא כמובן: כמה זה יעלה לנו? המחיר הסופי מורכב, כפי שניתן לשער, בהתאם לפרמטרים שהזמנתם. צימרים זולים ניתן למצוא בסכומים של כ-350-400 שקלים ללילה, אך לרוב הם לא יהיו באזורים אטרקטיביים וגם לא יכללו דבר מלבד מאשר לינה. צימרים יוקרתיים באזורים נבחרים ובתנאים טובים (כוללים לעתים בריכה, מתקני כושר, ועוד) ניתן למצוא בעלות של 500 שקלים ללילה, כאשר המחיר יכול להעפיל עד ל-1,000 שקלים לצימר יוקרתי ומפואר במיוחד.

מחירי שבת וסופי שבוע בצימר יהיו גבוהים בממוצע ב-30% ביחס לימים רגילים.

שימו לב: אם המחיר בתקופה זו יקר עבורכם, תוכלו לדחות את הנופש לתקופה אחרת של השנה, אז ניתן לפעמים למצוא צימרים ב-60% מהמחיר. אפשרות נוספת לחיסכון היא להצטרף למשפחה נוספת כדי לשכור צימרים סמוכים, מה שלעתים יוריד מעט במחיר.

 

שלב ו': חותמים חוזה

בהזמנת צימר אל תסמכו אף פעם על סיכומים בעל פה, או על הבטחות של: "אני שומר לכם את המקום", ו"מילה שלי זו מילה", אלא דרשו חוזה כתוב וחתום.

כאשר בעל הצימר מציג בפניכם את החוזה, אתם מוכרחים לשים לב לכך שמופיעים בו באמת כל הפרטים שעליהם סיכמתם (שימו לב במיוחד לנושא המחיר) וכן יש לוודא שהחוזה כולל גם ביטוח לאורחים. על מנת שהביטוח יממש את עצמו בעת הצורך, יש להקפיד על כך שכל אחד מבני המשפחה יבוטח (יש טופס מתאים שבו צריכים למלא את שמות הבאים לצימר).

אל תזלזלו, חתימה כזו יכולה למנוע מכם עוגמת נפש אמתית, כי חובה להבין - כל עוד שלא חותמים חוזה, עלול בעל הצימר בכל רגע נתון לסגור עסקה עם משפחה אחרת שמוכנה לשלם לו יותר ממה שאתם התחייבתם, או שביכולתו לדרוש מכם לשלם תשלומים נוספים מעבר למה שסיכמתם אתו בתחילה, מבלי שתהיה לכם דרך להוכיח לו שהסיכום האמתי היה שונה.

גם מקרים בהם תזדקקו לביטוח עלולים לצוץ לא פעם, כאשר מתרחשות פציעות או טביעות חלילה בחצר הצימר (ומקרים כאלו אינם נדירים, למרבה הצער). חשוב להדגיש: אם אתם מבקשים מבעל הצימר חוזה וביטוח, והוא אינו מאפשר זאת, אל תתקרבו לצימר שלו בשום פנים ואופן.

תגיות:מדריךצימרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה