חדשות בעולם

"הייתי על סף התמוטטות. הרגשתי האמא הכי גרועה בעולם", ואז הוא הגיע

"כשיצאנו מהחנות ירד מבול ובחוץ כבר היה חושך. חגרתי את הבנות במושבים, העמסתי את הקניות בתא המטען וניסיתי להתניע את האוטו. אבל לאכזבתי הרבה, הוא לא התניע". סיפורה של טאוני נלסון, אם יחידנית לשלוש פעוטות וילדה בת תשע, שנתקעו בשעת לילה על אם הדרך. לא תאמינו איך זה נגמר בסוף

אא

כיצד הייתם מגיבים לאם עם שלוש פעוטות וילדה נוספת בת תשע, שעומדת לצד מכונית תקועה במבול שוטף, ובשעת חושך? האם הייתם עוצרים ומנסים לברר מה קרה? אם ככה, אתם אנשים טובים, וזה בדיוק מה שטאוני נלסון מפלורידה ציפתה להיתקל בו, כשהרכב שלה, ובו ארבע בנותיה הקטנות - נתקע באמצע שום מקום...

אלא שלא די בעובדה שאף לא אחד מהעוברים והשבים הציע את עזרתו או לפחות ניסה לברר מה קרה, אף נהג לא 'הואיל בטובו' לעצור – גם אם בינו לבין עצמו תהה מה פשר ה'תעלומה'. "מעולם לא חשבתי שדבר כזה יכול לקרות", כתבה טאוני מאוחר יותר, בעמוד הפייסבוק שלה. "אני אמא יחידנית לארבע בנות מקסימות בנות תשע, חמש, שנתיים ושישה שבועות, ומאז שאביהן של הילדות עזב אותי, לא קל לי להסתדר לבד. זו תקופה ארוכה שהרכב שלי נמצא במצב גרוע, דבר שמעמיד את הילדות שלי בסכנה יומיומית. אני לא מתניעה אלא אם כן אני חייבת, אבל לפני כמה ימים – גיליתי שחסר לי דבר מה חשוב, והייתי חייבת לעשות קניות.

"נכנסתי עם הבנות לאוטו, ונסענו לחנות של ווין דיקסי, שנמצאת במרחק תשעה רחובות מהבית שלנו. כשיצאנו מהחנות ירד מבול ובחוץ כבר היה חושך. חגרתי את הבנות במושבים, העמסתי את הקניות בתא המטען וניסיתי להתניע את האוטו. אבל לאכזבתי הרבה, הוא לא התניע".

אחרי ניסיונות חוזרים ונשנים להתניע את הרכב, כשברקע נשמע בכיה של התינוקת הקטנה שהייתה כבר רעבה, עייפה וחסרת סבלנות- החלה טאוני להרגיש את כובד המצוקה על ליבה. "אחת הבנות השאירה את הטלפון דולק, והבטריה נגמרה. לא יכולתי להתקשר לאף אחד, אז יצאתי מחוץ לרכב וניסיתי לעצור את המכוניות הנוסעות ולבקש עזרה".

במשך שעתיים תמימות עמדה כך בחוץ כשהיא רועדת מקור, ושום דבר לא קרה. "כולם התעלמו ממני, אפילו לא אמרו 'לא'. פשוט המשיכו להסתכל קדימה, והתעלמו מנוכחותי כאילו אינני קיימת". בשלב זה, בתה בת החמש החלה גם היא להיכנס להיסטריה, וגם בת השנתיים החלה לבכות ולהתלונן שהיא רעבה. "לא היה לי מושג מתי הסיוט הזה ייגמר", משחזרת טאוני. "הייתי על סף התמוטטות, והרגשתי כמו האמא הכי גרועה בעולם".

היא נכנסה בחזרה לאוטו, כשעיניה מלאות בדמעות, וחשבה שמהמקום הזה כבר לא תזכה לצאת. אלא שבדיוק אז, ברגעים הקריטיים בהם חישבה להישבר, נשלחה הישועה ממקום שלא ציפתה לו. "פתאום שמעתי דפיקה על החלון, וכשפתחתי אוטו ראיתי אדם מבוגר כבן 74, עם מקל בידו, וצליעה קשה ברגלו. האיש הטוב הגיש לי צלחת עם נגיסי עוף, לחמניות ושני בקבוקי מים ואמר לה: "אשתי ואני ראינו אותך עם הילדות, מהמסעדה שבה אכלנו, וקנינו גם לכן קצת אוכל. אני מבין שנתקעת בדרך, לכן ביקשתי מאשתי שתזמין גרר ותכף הוא יגיע וייקח אתכן הביתה. בינתיים תאכלי משהו, ותאכילי גם את הבנות".

היא עשתה כן, ותוך דקות ספורות הגיעה ההצלה בדמותו של הסבא הטוב, עם אשתו ונהג הגרר. הנהג גרר את המכונית על יושביה, אל ביתן. אך לא בזה נגמרה העזרה של הסבא ואשתו. "יום למחרת הגיע הסבא לביתי עם מכונאי, שתיקן את כל הבעיות שברכב אחת לאחת. כששאלתי אותו כמה אני חייבת לו ואם אני יכולה לשלם בתשלומים, המכונאי רק חייך ואמר: 'לי את לא חייבת כלום, גברת צעירה. הסבא הטוב שילם את הכל מראש'. מעולם לא בכיתי כמו ברגע ההוא. התרגשתי מאוד לגלות שיש עוד אנשים טובים בעולם, שמבלי להכיר אותנו או את הסיטואציה שלנו – פותחים את הלב ועוזרים בדרך שמעט מאוד אנשים מוכנים לעזור.

"המעשה הטוב של האדם המבוגר הזה, ואשתו, פשוט החזירו לי את התקווה ונתנו לי כוח להמשיך, באחת התקופות הכי קשות שלי בחיים. אני מקווה שיום אחד, כשמצבי הכלכלי ישתפר, אוכל לעשות עבור מישהו אחר, את מה שהאדון המדהים הזה ואשתו, עשו בעבורי".

תגיות:הורותחסדעזרהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה