המכתב שלא יישלח לעולם

מכתב להורים לילדים נושרים

"תחבקו את הילדים שלכם, בבקשה הורים, תאהבו ותחבקו אותם. ואל תנדו את הילדים האלה, אל תטרקו להם את הדלת. גם אם נדמה שהם הלכו – תזכרו להשאיר להם תמיד דלת פתוחה, ולא משנה השעה ביום, כי בסוף הם יחזרו…" – אסתי קלאפיש במסר מרגש להורים לנוער מתמודד

אא

הורים יקרים,

נכון, זה קשה. קשה כל כך לראות אותם יורדים לאט מהדרך שכה ייחלנו והתפללנו עבורם, (ונמשיך להתפלל עליהם תמיד), שילכו בדרך אבותינו בדרך התורה והמצוות.

את הסיבות לכך שהם בחרו לעשות צעד כזה, אחרי שכל כך השקענו בהם את נשמתנו – אולי לא נוכל להבין לעולם. את החוויות שהם חוו בחייהם, אלה שאנחנו יודעים עליהן, ואלה שלא, ושגרמו להם לחפש בשדות זרים – אולי לא נדע.

אבל שלא תחשבו שיבוא יום וה'שדות' האלה יהפכו למגרש הפרטי שלהם. דעו לכם, שהם לעולם יהיו עבורם שדות זרים, שהם ירגישו בהם חסרי שייכות, כקוצים ודרדרים. אבל דומה, שלפעמים יש מי שמעדיף להרגיש כך בתוך שדה שבו כולם בעצם הם קצת כמו קוצים ודרדרים, ואז קל יותר לקבל אותם, מאשר להרגיש כך במקום אחר, שגורם להם להרגיש שהם הקוצים והדרדרים היחידים שבו, נטע זר בתוך גן שבו כל השאר הם ורדים ושושנים. שם התחושה קשה לא פחות.

כמה קשה לילדים המקסימים האלה, כמה קשה... איש לא יוכל להבין.

ונכון, זו התמודדות קשה לא רק עבורם – אלא גם עבורכם. וגם אתכם צריך להבין.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

אך בואו אנחנו, ההורים, שמחויבים בכל מצב לאהוב ולהכיל את הילדים האלו בואו נלווה אותם בשינויים שהם חווים, בבלבול שהוא לא רק מנת חלקם, אלא של כולנו. אם נודה באמת, כולנו חווים היום בלבול, מפאת הטכנולוגיה הפרוצה, שמצד אחד לעיתים גורמת לנו להרגיש כמה היא נצרכת,  ומצד שני, את הנזק שהיא גורמת אי אפשר לאמוד בכלל...

אנחנו דור שעדיין שמחפש פתרונות, ואנחנו צריכים לזכור: אל תנדו את הילדים האלה, אל תטרקו להם את הדלת. גם אם נדמה שהם הלכו – תזכרו להשאיר להם תמיד דלת פתוחה, ולא משנה השעה ביום, כי בסוף הם יחזרו

תנו להם אהבה. תהיו אמפאתיים ותקשיבו למה שהם עוברים, להתמודדויות ולקשיים שלהם. תתמכו בהם, גם אם הם שונים מהדרך שרציתם. תכבדו אותם. זו השליחות שלנו בעולם כהורים, וזה הניסיון שהקב"ה נתן לנו. תצמחו מזה ותצמיחו את כל המשפחה.

תחבקו את הילדים שלכם, בבקשה הורים, תאהבו ותחבקו את הילדים. 

כל ילד הוא עולם. כל ילד הוא יהלום. תלטשו אותם, ותראו איך הם יבריקו.

מבינה לליבכם מאוד,

חזקו ואמצו,

אסתי קלאפיש,

מטפלת רגשית שעובדת עם הנוער המדהים הזה.

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור החדש של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:המכתב שלא יישלח לעולםנושרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה