חדשות יהדות

הרב לסרי בעצה מופלאה: כך תתמודדו עם הכל בשמחה ובטוב לבב

"אלוקים רוצה רק את טובתנו", אומר הרב מיכאל לסרי ומעניק עצה מיוחדת כיצד להתמודד בשמחה עם כל הניסיונות

הרב מיכאל לסרי (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)הרב מיכאל לסרי (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)
אא

הרב מיכאל לסרי, מבכירי עולם התשובה, ממשיך לחזק את עם ישראל במטעני אמונה ושמחה. למרות הטרגדיה המשפחתית הכואבת שחווה, עם טביעתו למוות של בנו שמעון יוחאי ז"ל בן ה-21, הוא ממשיך בשיחות אמונה וחיזוק.

"מאז שנפטר בני היקר, בחג השבועות, הייתי ב-30 בתי אבלים", מספר הרב לסרי בראיון שהעניק לרדיו "קול חי". "לכולם אמרתי: 'צריך להגיד 'הלל' לקדוש ברוך הוא. הוא יודע בדיוק מה הוא עושה. אלוקים רוצה רק את טובתנו"

הרב לסרי ממשיך ומעניק עצה מיוחדת באמצעותה אפשר לעבור את כל ניסיונות העולם הזה. "ברגע שאדם יש לו שכל ויש לו רגש והוא יודע להבדיל ביניהם – הוא יכול לחיות את כל החיים בשמחה ובטוב לבב", אומר הרב לסרי.

המראיין לא יכל היה להתאפק ושאל: "הרב, האם בכל זאת אין לך לפעמים רגעי עצב?" והרב עונה: "צריך לדעת כשהרגש פועם – לתת לדמעות ליזול ואז להמשיך. חייבים לדעת את זה. אלה שמתרסקים פשוט נותנים ליצר הרע להשתלט עליהם".

"הבן שלי נולד בחנוכה, כשההפטרה היתה 'רני ושמחי', שזה אומר להמשיך ולשמוח". הרב משתהה לרגע ואומר כי "כל מי שקרה לו מקרה כזה יודע שכל הזמן זה מול העיניים בכל מקום, אבל צריך לדעת להזיל דמעות ולהמשיך. אנחנו עם של שמחה. אפילו כשנכנס חודש אב לא מפסיקים לשמוח. כתוב שממעיטים, לא מפסיקים. ממשיכים לשמוח, אך מורידים ווליום. חורבן בית המקדש! מיליונים מתו! כיצד ייתכן לשמוח?" שואל הרב ומשיב: "ובכל זאת לא מפסיקים לשמוח. ממעטים. שמחה - זה עם ישראל".

הרב לסרי ממשיל את הניסיונות בעולם הזה למטוס שנקלע לכיס אוויר. "אתה יודע, כשיש כיס אוויר במטוס זה מפחיד. כולם רועדים. אבל אדם אחד ראה תוך כדי כיס אוויר וכולם רועדים ילדה קטנה שממשיכה לצייר כאילו כלום לא קורה. שאל אותה 'איך את לא מפחדת?' ענתה הילדה 'אבא שלי הוא הטייס, אני סומכת עליו" והרב עובר לנמשל "יש לנו אבא טייס. צריך פשוט לסמוך על ה'. הוא רוצה רק את טובתנו והוא יודע בדיוק מה הוא עושה".

הרב ממשיך ומספר את מי הוא מעריך ביותר: "ההערכה האמתית שלי היא לרבנית שלי. היא ממשיכה הנה היא בדיוק בימים אלה מארגנת טיסה לנשים לאוקראינה. לעשות הפרשת חלה ולהתפלל בקברי צדיקים. צריך להמשיך את החיים, ולחיות נכון, ולעשות את זה בכיף ובשמחה".

תגיות:ניסיונותהרב מיכאל לסרישמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה