הרב יצחק זילברשטיין

מכרו את הדירה כדי לפרוע חובות

יהודי מבקש להחזיר גזלות של עשרות שנים, שהצטברו לכדי מאות אלפי שקלים. אבל כסף מניין?

אא

"והשיב את הגזלה אשר גזל" (ויקרא ה' כ"ג

מעשה מדהים אירע עם סַפָּק מזון, שבמשך שנים שיוֵוק סחורה לעשרות חנויות, ובא אל הרב שיורהו את הדרך לחזור בתשובה. כשנישאל על מה הוא מבקש לשוב, סיפר הספק על עוולות נוראות שביצע בשנות עבודתו.

"הייתי מחלק את הסחורה בחבילות גדולות, ומכל חבילה הורדתי מעט מהכמות שהוזמנה, ולמשל במקום עשרים לחמים במכולת הייתי מניח רק שבעה עשר".

האיש סיפר שבחישוב מהיר שביצע לפני שהגיע לביתו של הרב, הסתכמו איסורי הגזילה הללו בסך עתק שהגיע למאות אלפי שקלים. הוא ורעייתו לא ידעו מה לעשות. כיצד יוכלו להוציא מכיסם בבת אחת סכום של מאות אלפי שקלים?

הרב לא היה איש בשורות. "מה אוכל לעשות למענכם? גזלתם - צריך להשיב את הגזילה", פסק. פתאום קם האיש ממקומו ושאל את רעייתו: "אולי נמכור את הדירה היפה שלנו, ובסכום שנקבל ניפרע את כל החובות"?

לא לקח לאשה זמן רב עד שגם היא ניאותה לבצע את העיסקה שהיתה כרוכה מבחינתם בהקרבה ובמסירות נפש עצומה. אנשים שחיו כל שנותיהם בדירה נאה ומטופחת להפליא ייאלצו להעביר את שארית שנותיהם בדירה שכורה.

והעיסקה בוצעה. כשעמד האיש לצאת, קם הרב מלוא קומתו והכריז: "אתה מסַכֵּך על עם ישראל במעשיך. יהודי המקיים מצוות עשה של השבת הגזילה במסירות נפש שכזו צריך לקום בפניו..."

תגיות:עלינו לשבחדירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה