סמארטפונים ואינטרנט

מחריד: נער הלך "לחפש פוקימון בים" – וכמעט קיפח את חייו

נער כבן 17 וחצי הובהל אמש בשעת לילה מאוחרת לבית החולים קפלן, לאחר שנכנס אל הים כדי לחפש פוקימונים, ואז התמוטט ואיבד את הכרתו. בנס, תושייתו של אחיו ששהה עמו באותה העת ומשה אותו מהמים - היא שהצילה את חייו

  • כ' תמוז התשע"ו
אא

הניסיון ללכוד פוקימון ימי- שכמעט הסתיים במוות: נער כבן 17 וחצי הובהל אמש במהלך הלילה לבית החולים קפלן, לאחר שהתמוטט ואיבד את הכרתו במהלך ניסיון לתפוס פוקימון ימי, בחוף הלידו שבאשדוד. בהשגחה פרטית, אחיו, שהבחין במצב, מיהר למשות אותו מהים. בבית החולים נשלח לסדרת בדיקות ואושפז, ולעת עתה נראה כי מצבו משתפר.

הנער, אסף בן גוזי, הוא תלמיד תיכון באשדוד וגם שחקן כדוריד במכבי אשדוד. אל החוף הגיע באמצע הלילה, יחד עם אחיו, לאחר שלדבריו קיבלו מידע לפיו ישנם במקום פוקימונים רבים."אם מסתובבים בסביבת הים, אז הפוקימון הימי נקלט טוב יותר. הבחנתי בפוקימון משודרג מסוג 'ווארטוורטל' שנמצא בתוך המים. רציתי מאוד לתפוס אותו ורצתי לכיוון המים. הצלחתי לתפוס אותו והתמוטטתי בתוך המים, ומאז אני לא זוכר כלום. לאחר שהתעוררתי הבנתי שאחי הציל את חיי".

גם אימו של בן-גוזי הודתה על הנס שנקרה בחלקם, כך שאחיו היה לצידו כשהתמוטט –  ויכל למשות אותו מהמים. "אסף התמוטט מסיבה לא מובנת והחל לפרכס, איבד הכרה והתעלף", תיארה האם את שאירע. "אחיו רץ לתוך המים והוציא אותו והזעיק מהר את מד"א.פרמדיק הגיע והחל בפעולת הצלה ומיד העבירו אותו להמשך טיפול בחדר המיון ובמחלקה הנוירולוגית בקפלן".

בתגובה לפציעה, מיהרה גם פרופסור רונית גלעד, מנהלת המחלקה הנוירולוגית בקפלן, שטיפלה בבן גוזי הצעיר להתבטא בנושא, ואף טענה כי מדובר במשחק מסוכן שעשוי לפגוע בבריאותם של המשחקים ללא כל ספק. "אסף היה מרוכז מאוד בחיפוש אחרי הפוקימון, ובהתלהבות רץ לתוך המים תוך ריכוז מלא במסך הטלפון הנייד. לא ברורה סיבת ההתמוטטות, אך אין ספק שהעובדה שהסתובב שעות רבות עם הטלפון והמבט נעוץ לתוכו יכולה להוות טריגר להתמוטטות. זהו מצב הדומה לצפייה ממושכת בטלוויזיה שעלולה להביא לעייפות רבה, חוסר ריכוז והתמצאות ואף לאיבוד הכרה".

עוד יצוין, כי אין מדובר בפעם הראשונה שצעירים נפצעים במהלך משחק בציד פוקימונים. בגואטמלה נורה למוות בן 18 ששיחק במשחק; בקליפורניה, נפלו שני גברים מצוק במהלך המשחק; בבולטימור שבארצות הברית התנגש נהג בניידת, לאחר ששיחק בציד פוקימונים תוך כדי נהיגה, וגם בטקסס הוכש נער בידי נחש ארסי, לאחר שחיפש פוקימונים.

השאלה הנשאלת היא למה לחכות לאסון הבא שיגבה קורבנות נוספים, במקום לטפל בתופעה המתפשטת כאש בשדה קוצים, בהקדם.

תגיות:סמארטפוניםנספוקימון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה