חדשות בעולם

מדהים: מי בנה דגם של בית המקדש השלישי, בלב המדבר במרוקו?

בלב מדבר סהרה, סמוך לקברו של ר' יחיא בן ברוך, בעיר ווארזאזאט שבמרוקו - מתנשא אל על דגם של בית המקדש השלישי, אותו בנו המרוקאים לטובת הפקתו של סרט. צפו בתיעוד

אא

על פי ההלכה היהודית, בידוע שעל יהודים חל איסור מוחלט להקדים את בוא העת ולבנות את בית המקדש השלישי, אך בלב מדבר סהרה, סמוך לקברו של ר' יחיא בן ברוך, בעיר ווארזאזאט שבמרוקו - מתנשא אל על דגם של בית המקדש השלישי, אותו בנו המרוקאים לטובת הפקת סרט. 

העיר ווארזאזט התפרסמה בעולם הודות להפקות הסרטים המערביות והרבות, שנעשות בה הודות לנוף המדברי המרהיב שלה, אלא שעבור יהודים היא מהווה משמעות אחרת לגמרי, שכן זהו ציונו של המקובל ר' יחיא בן ברוך, אותו פוקדים מדי שנה רבבות יהודים וגויים. את התיעוד שלפניכם צילם שלומי לוגאסי מהעיר מעלות שבצפון, שיחד עם חבריו עשה מסע בקברי צדיקים במרוקו. 

את מה שהוא ראה שם, בתוך הדגם המופלא שבנו המרוקאים - תיאר לוגאסי כך: "זה ממש באמצע המדבר. צריך לנסוע לפחות חצי שעה מכל יישוב, כדי להגיע למקום הזה, אבל החלטנו שאנחנו חייבים להיות שם ולראות את זה. נסענו בשביל עפר המוביל אל מעלה הר, כעשרים דקות, ופתאום ראינו מתחתינו את העוצמה המדהימה הזו".

לוגאסי וחבריו לא השתהו, ושלפו את המצלמות כדי להנציח את המבנה המרהיב. "זה מחזה פשוט מטורף, ובצילום רואים רק חלק קטן ממנו. אפשר לראות ממש את העזרה, המדרגות, קודש הקודשים והמזבח. כל המסע שלנו היה רוחני מאוד ולהסתובב במקום כזה, זה עושה משהו אחר לנשמה. למרות שאת המבנה בנו גויים, זה מעורר כיסופים לבית המקדש האמיתי, בצורה מטורפת". 
 

 

דגם בית המקדש השלישי הוא אחד מהאתרים שבו יבקרו נוסעי המסע ההיסטורי למרוקו של הידברות: מסע בן 8 ימים מרגשים בעקבות הצדיקים אל מקורות היהדות: נופים, צלילים, צבעים ומטעמי גורמה בכשרות מהודרת ובסטנדרט גבוה. שיאו של המסע: הילולת ר' יצחק אבוחצירא זצ"ל. המסע בהשתתפות: הרבשמעוןפרץ בהרצאות מחזקות ומצחיקות, קונצרטשירהבליווינגנים עם הפייטן משה דואק הצטרפו למסע חייכם. י'-י"ז שבט 1.2-8.2. החלה ההרשמה. התקשרו 073-222-1202 או לחצו כאן

תגיות:מרוקוגאולהמשיחבית המקדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה