חדשות יהדות

הלך לעולמו אביו של הזמר והשחקן שולי רנד

פרופסור יעקב פנחס רנד ז"ל, זוכה פרס ישראל בתחום החינוך בעבר, ואביו של שולי רנד, הלך הבוקר לעולמו

אא

ברוך דיין האמת: הבוקר (חמישי) הלך לעולמו פרופסור יעקב פנחס רנד ז"ל, אביו של הזמר והמוזיקאי שולי רנד, ומי שהיה לשם דבר בתחום החינוך והפסיכולוגיה, משך שנים רבות. הוא נטמן היום בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

רנד האב, הלך לעולמו בגיל 90 לחייו. הוא התגורר בעיר בני ברק והיה ידוע באישיותו המיוחדת ובהערכה הרבה לו רחשו אנשים רבים סביבו.

רנד נולד ברומניה בשנת 1926, למשפחה של חסידי רוז'ין. מאוחר יותר עלה לארץ בשנת 1947, אולם הוגלה בידי הבריטים לקפריסין, אולם חזר ועלה שוב לארץ שנה מאוחר יותר.

בהמשך נישא לבלהה פוירשטיין, אחותו של הפרופסור ראובן פויירשטיין, שנפטר לפני כשנתיים, והיה פרופסור לפסיכולוגיה חינוכית שהמציא שיטה פורצת דרך לטיפול באוטיסטים וייסד את "מכון פויירשטיין" הנודע.

כילד, התחנך ב'חיידר', מה שהותיר בו לדבריו רושם עמוק. "אני רואה את עצמי כחניך ה'חדר', שלמעשה תאם את השקפות הוריי מחד גיסא ומאידך גיסא את שאיפתם לחנך אותי לקראת תשוקה לדעת מתוך ראייה רחבה ופתיחות לעולם היהודי ולבעיותיו של העולם במובן הכללי ביותר של המילה. כתוצאה מכך צוידתי במערכות פנימיות שעזרו לי בתהליכי ההסתגלות למצבים קשים - לפעמים נוראים - שאתם הייתי צריך להתמודד החל מגיל צעיר מאוד...".

בהמשך, שרד את השואה במחנות ריכוז יחד עם בני משפחתו, ומאוחר יותר אף היה לוחם ב"הגנה". את הקריירה החינוכית שלו החל כמדריך באחד ממוסדות עליית הנוער. לאחר מכן למד פסיכולוגיה וחינוך מיוחד, ובהמשך סיים את לימודיו לתואר שלישי בסורבון שבפריז, במסלול ישיר לדוקטורט.

לאחר מכן הקדיש את חייו לטובת מחקרים רבים ועבודה אינטנסיבית, מתוך שאיפה לחנך, להשפיע ולעזור לכל נזקק, ואף עבד עם מי שהיה למורו, גיסו, פרופ' פויירשטיין. כמו כן, הקדיש מאמצים רבים לפיתוח גישות לשיפור העשייה בתחום החינוך של ילדים חריגים בכלל ושל ילדים בעלי תסמונת דאון בפרט.

בשנת 2001 זכה בפרס ישראל בתחום החינוך, ומאז ועד מותו המשיך להקדיש את עיתותיו לטובת חינוך ילדי ישראל ומחקר בנושא.

בני המשפחה יושבים שבעה בביתו של המנוח, ברחוב חברון 1 בבני ברק. יהי זכרו ברוך.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה